Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tylko King Long z ofertą na elektrobusy dla Bochni. Budżet mocno przekroczony

infobus
31.07.2025 15:01
0 Komentarzy

31 lipca 2025 r. Gmina Bochnia otworzyła oferty w ponownym postępowaniu na zakup i dostawę trzech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI. O tym postępowaniu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie tutaj.

Zamówienie opublikowano 3 lipca 2025 roku i realizowane jest w ramach „Zielonego Transportu Publicznego 3.0”.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego ponowny przetarg na elektrobusy w Bochni znów przekroczył budżet?
  2. Kto złożył ofertę i jakie warunki proponuje?
  3. Jakie są wymagania techniczne dla nowych elektrobusów?

Zamówienie z Bochni

Ponowienie ogłoszono po nieudanym pierwszym podejściu, w którym żadna z ofert nie zmieściła się w budżecie zamawiającego. Tym razem Gmina Bochnia ponownie szuka dostawcy trzech fabrycznie nowych elektrobusów, identycznych pod względem technicznym, wizualnym i wyposażeniowym. Pojazdy mają obsługiwać lokalny transport publiczny na terenie gminy, wpisując się w strategię dekarbonizacji i modernizacji floty.

Zamawiający przewidział wadium w wysokości 100.000 PLN, a przewidywany termin realizacji dostaw to okres między 26 września 2025 r. a 31 marca 2026 r.

Warunkiem udziału w przetargu jest brak podstaw do wykluczenia oraz złożenie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ). Nie wprowadzono szczególnych wymagań dotyczących doświadczenia lub obrotów, jednak zamawiający dokładnie weryfikuje potencjalnych wykonawców pod kątem zgodności z przepisami krajowymi i unijnymi. Postępowanie objęte jest Dyrektywą 2014/24/UE, a nie sektorową 2014/25/UE.

Jedna oferta

31 lipca urzędnicy otworzyli oferty od dwóch firm ale w ramach konsorcjum:

  • EV Motors Sp. z o.o. i Busnex UAB z siedzibą na Litwie – cena 5.848.650,00 PLN brutto/ 4.755.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu PEV8 na poziomie 1.585.000,00 PLN netto.
Tylko King Long z ofertą na elektrobusy dla Bochni. Budżet mocno przekroczony
Tylko King Long z ofertą na elektrobusy dla Bochni. Budżet mocno przekroczony

Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to: 3.406.100,00 PLN. Ponownie zatem cena złożonej oferty mocno przekracza możliwości finansowe zamawiającego. Trudna decyzja przed komisją przetargową, tym bardziej, że oferent opuścił cenę jedynie nieznacznie w stosunku do pierwszego podejścia. Dodatkowo, zabrakło oferty od Busnex Poland, który był obecny przy pierwszym przetargu.

Dodajmy jeszcze, że zamawiający dokona oceny oferty na podstawie dwóch kryteriów:

  • ✅ Cena – 70%,
  • ✅ Warunki gwarancji – 30%.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1131507

Elektryczne MIDI

Zamawiane autobusy elektryczne powinny cechować się długością od 7,9 do 9,5 m i wysokością max. 3,5 m. Mają być przystosowane do przewozu co najmniej 45 pasażerów. Będą wyposażone w drzwi w układzie 1-2-0. Autobusy mają być niskopodłogowe – ale zamawiający dopuszcza stopnie w podłodze tylko za drugimi drzwiami.

Napęd autobusów będzie realizowany za pomocą silnika centralnego, o mocy 220 kW. Autobusy będą wyposażone w urządzenia magazynujące energię elektryczną na potrzeby trakcyjne (tj. baterie, akumulatory, superkondensatory, inne). Ich ładowanie odbywać się ma za pomocą złącza plug-in. Magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego ma być wykonany w technologii litowo-jonowej NMC w wersji czwartej lub nowszej albo LFP. Minimalna pojemność magazynu energii zainstalowanego w pojeździe to: 250 kWh. Możliwość magazynowania energii w urządzeniach powinna zapewnić dostęp do użytecznej energii wystarczającej do obsługi linii komunikacji regionalnej o średniorocznym dziennym przebiegu minimum 250 kilometrów.

Autobusy muszą posiadać częściowo oddzielone od przestrzeni pasażerskiej stanowisko kierowcy (kabina półotwarta). Pasażerowie pojadą na fotelach typu podmiejskiego o ergonomicznym kształcie, wandaloodpornych. Będą to fotele wysokie, miękkie, z podłokietnikami. W przestrzeni pasażerskiej jako miejsce na bagaż podręczny mają być wykorzystane dostępne, ale niewykorzystane funkcjonalnie miejsca na nadkolach, zabudowach, wnękach.

System informacji pasażerskiej to tablice zewnętrzne w kolorze bursztynowym. Do tego, wewnątrz znajdzie się wyświetlacz podsufitowy w postaci ekranu LCD, o przekątnej min. 20 cali. Będzie prezentował m.in. numer linii i przebieg trasy.

Komentarze