Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA Mińsk Mazowiecki wykonuje przeglądy P2/P3 i wymianę SIP w EN57AL dla Kolei Małopolskich

inforail
18.11.2025 15:30
0 Komentarzy

Koleje Małopolskie rozstrzygnęły postępowanie dotyczące wykonania przeglądów drugiego i trzeciego poziomu utrzymania dla elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AL.

Zwycięzcą została PESA Mińsk Mazowiecki, która złożyła najkorzystniejszą ofertę opiewającą na 6 042 990 zł brutto. Zakres prac obejmuje wykonanie przeglądu P2 dla pojazdu EN57AL-1530 oraz przeglądów P3 dla trzech jednostek: EN57AL-1519, EN57AL-1522 i EN57AL-1528.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne prace obejmują przeglądy P2 i P3 realizowane przez PESA Mińsk Mazowiecki dla pojazdów EN57AL?
  2. W jaki sposób wymiana systemu informacji pasażerskiej wpłynie na komfort podróżnych Kolei Małopolskich?
  3. Dlaczego Koleje Małopolskie zdecydowały się na tryb przyspieszony w postępowaniu przetargowym?
EN57AL Kolei Małopolskich
EN57AL Kolei Małopolskich

Wymiana systemu informacji pasażerskiej w pojazdach Kolei Małopolskich

W ramach zamówienia przewidziano również kompleksową wymianę systemu informacji pasażerskiej (SIP) w czterech pojazdach. Nowy SIP obejmie modernizację urządzeń informacyjnych, co wpłynie na poprawę komfortu i czytelności komunikatów dla pasażerów. Prace zostaną przeprowadzone zgodnie ze szczegółowym opisem zawartym w załącznikach do umowy.

PESA zapewni pełną dokumentację techniczną po modernizacji

Wykonawca zobowiązał się przygotować i zaktualizować kompletną dokumentację techniczną pojazdów, uwzględniającą wykonane prace dodatkowe oraz wymianę systemów pokładowych. W zakres opracowania wejdą: dokumentacja techniczno-ruchowa, katalog części zamiennych oraz dokumentacja systemu utrzymania. Zamawiający otrzyma także licencję na korzystanie z wytworzonych materiałów.

Nowe części, normy bezpieczeństwa i zakres prac dodatkowych

PESA Mińsk Mazowiecki musi wykonać prace zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną serii EN57AL, normami UIC, polskimi normami branżowymi oraz wytycznymi Kolei Małopolskich. Do wszystkich czynności użyte zostaną wyłącznie fabrycznie nowe części lub – za zgodą zamawiającego – podzespoły zregenerowane o nie gorszych parametrach. W ramach kontraktu wykonawca zdiagnozuje również dodatkowe usterki wykryte podczas przeglądów i usunie je w wyznaczonych limitach kosztowych.

Najkorzystniejsza oferta wybrana na podstawie ceny

Zamówienie publiczne realizowano w trybie otwartym, przyspieszonym ze względu na pilną potrzebę wykonania prac. W postępowaniu złożono dwie oferty, a jedynym kryterium wyboru była cena. Umowę z PESĄ Mińsk Mazowiecki podpisano 23 czerwca 2025 roku, a czas realizacji wyniesie cztery miesiące.

Komentarze