PKP Intercity w taborowej ofensywie. Po wagonach na celowniku 5 lokomotyw spalinowych
PKP Intercity rozpoczęło postępowanie przetargowe dotyczące najmu pięciu lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Zgodnie z ogłoszeniem, pojazdy muszą osiągać prędkość eksploatacyjną co najmniej 90 km/h, co pozwoli na ich wykorzystanie zarówno do prac manewrowych, jak i w ruchu liniowym.
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać lokomotywy spalinowe, które PKP Intercity planuje wynająć w ramach nowego przetargu?
 - Dlaczego PKP Intercity zdecydowało się na formułę wynajmu lokomotyw zamiast zakupu nowego taboru?
 - Na jakie linie lub do jakich zadań planowane jest wykorzystanie wynajętych lokomotyw spalinowych?
 
Okres obowiązywania i szczegóły postępowania
Przetarg został opublikowany 3 listopada 2025 roku w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Zamówienie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i stanowi zamówienie sektorowe.
Zamówienie obejmuje 24-miesięczny okres najmu bez możliwości wznowienia. Dokumentacja przetargowa dostępna jest na platformie zakupowej PKP Intercity pod adresem https://pkpintercity.eb2b.com.pl.
Oferty należy składać do 18 grudnia 2025 roku do godziny 12:30, natomiast ich otwarcie zaplanowano tego samego dnia o godzinie 13:00. Proces składania i otwierania ofert odbywa się w pełni elektronicznie.
Jedno kryterium wyboru – cena
W postępowaniu zastosowano jedno kryterium oceny ofert – cenę, stanowiącą 100% punktacji. O wyborze zadecyduje stawka dobowa za każdy rozpoczęty dzień najmu lokomotywy.
PKP Intercity nie określiło szczegółowych wymagań dotyczących zdolności finansowej, technicznej czy zawodowej oferentów. Wykonawcy muszą jednak złożyć Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) potwierdzający brak podstaw do wykluczenia oraz wymagane oświadczenia zgodne z ustawą Prawo zamówień publicznych.
Transparentność i zasady finansowe
Otwarcie ofert będzie jawne i możliwe do obserwowania za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams. PKP Intercity zobowiązało się również do opublikowania informacji o kwocie przeznaczonej na realizację zamówienia jeszcze przed otwarciem ofert.
Rozliczenia z wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN). Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Warunki realizacji i szczegóły finansowe zostały zawarte w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
Odwołania i nadzór nad postępowaniem
W przypadku sporów dotyczących przetargu wykonawcy mogą korzystać ze środków ochrony prawnej przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych. Organem właściwym do rozpatrywania odwołań jest Krajowa Izba Odwoławcza.
Całe postępowanie prowadzone jest zgodnie z Dyrektywą 2014/25/UE i jest otwarte również dla małych i średnich przedsiębiorstw. PKP Intercity wskazuje, że celem przetargu jest zwiększenie elastyczności operacyjnej spółki poprzez uzupełnienie parku lokomotyw przeznaczonych do obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych oraz do prac manewrowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
- 
		
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok 





                            
                            
                            
			
			
			
			
			








Komentarze