PKP Intercity rezygnuje z postojów EIP we Włoszczowie Północ. Już wiemy dlaczego
W odpowiedzi na interpelację poselską złożoną przez posła Krzysztofa Lipca, Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło stanowisko dotyczące decyzji PKP Intercity o rezygnacji z zatrzymywania pociągów Express Intercity Premium (EIP) na stacji Włoszczowa Północ.
Jak podkreślono, pociągi EIP są połączeniami komercyjnymi, a więc uruchamianymi na własne ryzyko finansowe przewoźnika. PKP Intercity zdecydowało o wycofaniu postojów ze względu na bardzo niskie zainteresowanie ofertą. Średnia liczba pasażerów wsiadających lub wysiadających na tej stacji wynosiła zaledwie około 6 osób na kurs, co – zdaniem przewoźnika – nie uzasadniało dalszego utrzymywania zatrzymań.
Rozkład jazdy:
- Z jakiego powodu PKP Intercity zdecydowało się zrezygnować z postojów pociągów EIP na stacji Włoszczowa Północ?
- Jakie alternatywne połączenia krajowe i międzynarodowe pozostają dostępne dla mieszkańców Włoszczowy?
- W jaki sposób budowa łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ wpłynęła na ofertę połączeń regionalnych?
Włoszczowa z bogatą ofertą połączeń
Ministerstwo zwróciło uwagę, że mieszkańcy Włoszczowy mają dostęp do rozbudowanej siatki innych połączeń kolejowych. W rozkładzie jazdy 2024/2025 przewidziano postoje 24 par pociągów IC na obu stacjach w mieście, co oznacza wzrost o trzy pary względem poprzedniego rozkładu.
Z Włoszczowy Północ dostępne są także atrakcyjne połączenia międzynarodowe, m.in. do Wiednia, Pragi, Budapesztu, Monachium i Rijeki. Oprócz tego funkcjonują połączenia regionalne do Kielc i Częstochowy oraz nowy pociąg osobowy z Kielc do Łodzi, uruchomiony w 2024 roku. Dalekobieżne składy zapewniają natomiast dojazd m.in. do Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Zakopanego, Krynicy, Wrocławia, Lublina, Zielonej Góry i Szczecina.
Inwestycje w infrastrukturę i przeciwdziałanie wykluczeniu
Istotnym elementem poprawy dostępności komunikacyjnej stała się budowa łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ, która umożliwiła zwiększenie liczby połączeń regionalnych.
Ministerstwo Infrastruktury podkreśliło, że podejmuje działania mające na celu przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu. Obejmują one zarówno rozwój oferty przewozowej, jak i zapewnienie jej dostępności cenowej, przestrzennej i czasowej. Dzięki temu pasażerowie mają do wyboru szeroką siatkę godzin odjazdów oraz konkurencyjne ceny biletów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze