Nowy lokomotywa Vectron VRŠATEC wyjeżdża na słowackie tory
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) poinformowała, że już jutro (15 listopada) na pierwszą trasę wyruszy kolejna nowoczesna lokomotywa Siemens Vectron, należąca do jednej z najnowocześniejszych i najbezpieczniejszych serii w Europie.
To ostatnia maszyna z partii nazwanej na cześć słowackich szczytów – otrzymała ona nazwę Vectron VRŠATEC. Lokomotywa poprowadzi poranny pociąg Ex 607.
Rozkład jazdy:
- W jaki sposób system ETCS zastosowany w nowych lokomotywach Vectron zwiększa bezpieczeństwo pasażerów i maszynistów?
- Jakie znaczenie ma wprowadzenie lokomotywy Vectron VRŠATEC jako ostatniej z serii nazwanej na cześć słowackich szczytów?
- W jaki sposób nowe Vectrony wpłyną na proces zastępowania starszych lokomotyw serii 350 „Gorila” w taborze ZSSK?
Priorytet: bezpieczeństwo na kolei
Nowy Vectron został wyposażony w pełny system ETCS, pozwalający na jazdę w nowoczesnych europejskich standardach bezpieczeństwa, w tym w Level 2, tam gdzie jest on dostępny na liniach w Słowacji i za granicą.
Dzięki ciągłemu monitorowaniu:
- prędkości pociągu,
- jego dokładnej pozycji,
- aktualnych zezwoleń na jazdę,
system ETCS znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa zarówno dla pasażerów, jak i maszynistów.
Coraz więcej Vectronów w służbie ZSSK
Do końca bieżącego roku na słowackich torach pojawi się łącznie 10 nowych lokomotyw Vectron, a w roku 2026 flota zostanie powiększona o kolejnych 5 sztuk.
Wszystkie te pojazdy stanowią kluczowy element programu modernizacji taboru trakcyjnego ZSSK. Nowe Vectrony stopniowo zastąpią wysłużone lokomotywy serii 350 „Gorila”, od lat obsługujące połączenia krajowe i międzynarodowe.
Modernizacja taboru potwierdza ambicje ZSSK
Wprowadzenie do eksploatacji lokomotywy Vectron VRŠATEC to kolejny dowód na determinację przewoźnika w dążeniu do unowocześnienia floty.
ZSSK podkreśla, że zakup nowoczesnych lokomotyw to inwestycja zarówno w:
- wyższe bezpieczeństwo,
- większą niezawodność,
- lepszą jakość obsługi pasażerów.
Wymiana pokoleniowa taboru ma strategiczne znaczenie w kontekście rosnącej liczby podróżnych oraz konieczności dostosowania kolei do europejskich standardów.
Nowy Vectron VRŠATEC już jutro wyruszy w swoją pierwszą służbę, symbolicznie zamykając serię nazw inspirowanych słowackimi górami i otwierając kolejny etap modernizacji słowackiej kolei.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok







Komentarze