Škoda Group i Microvast łączą siły w produkcji baterii dla jednostek trakcyjnych BEMU
Škoda Group ogłosiła strategiczne partnerstwo z firmą Microvast, światowym liderem w dziedzinie zaawansowanych technologii bateryjnych.
Obie spółki będą wspólnie opracowywać i produkować nowej generacji systemy bateryjne dla pojazdów transportu publicznego, przede wszystkim dla jednostek trakcyjnych z napędem bateryjnym (BEMU).
Rozkład jazdy:
- Jakie cele zakłada strategiczne partnerstwo Škoda Group i Microvast w zakresie rozwoju systemów bateryjnych?
- W jaki sposób połączenie doświadczenia Škoda Group i technologii Microvast ma przyczynić się do rozwoju transportu publicznego?
- Kiedy planowane jest zaprezentowanie pierwszego pojazdu wyposażonego w nowy prototypowy system bateryjny?
Synergia doświadczenia i innowacji
– W Škoda Group rozwijanie własnych technologii bateryjnych jest kluczowym elementem naszych przyszłych rozwiązań dla mobilności bezemisyjnej. Partnerstwo z Microvast łączy naszą wiedzę o systemach transportowych z ich nowoczesnymi innowacjami w zakresie baterii. Dzięki temu będziemy mogli produkować wysoko konkurencyjne rozwiązania powstające w Europie. Współpraca nie tylko wzmacnia nasze portfolio pojazdów, ale też otwiera drogę do oferowania zaawansowanych systemów bateryjnych innym producentom z branży – powiedział Jaromír Šilhánek, prezes jednostek biznesowych Škoda Group.
Partnerstwo łączy technologiczne know-how Microvast w projektowaniu i produkcji ogniw, modułów i pakietów bateryjnych z wieloletnim doświadczeniem Škoda Group w konstruowaniu i certyfikacji pojazdów kolejowych oraz trolejbusowych.
W pierwszej fazie współpracy obie firmy skoncentrują się na opracowaniu baterii przeznaczonych do użytku na kolei – w szczególności dla nowych jednostek bateryjnych Škody. Konstrukcja opracowywanego systemu bateryjnego będzie jednak na tyle elastyczna, że umożliwi jego zastosowanie również w innych środkach transportu publicznego, takich jak autobusy elektryczne.
– Nasze partnerstwo ze Škoda Group to istotny krok w kierunku zrównoważonego transportu kolejowego, opartego na zaawansowanej technologii bateryjnej. Podkreśla ono wspólne zaangażowanie obu stron w dostarczanie bezpiecznych, niezawodnych i trwałych rozwiązań, które umożliwią naszym klientom dekarbonizację flot i kształtowanie mobilności przyszłości – podkreślił Yang Wu, dyrektor generalny Microvast.
Cel: pierwszy prototyp do końca 2026 roku
Obie firmy planują zaprezentować pierwszy pojazd wyposażony w nowy prototypowy system bateryjny do końca 2026 roku. W ten sposób Škoda Group potwierdza swoje długofalowe zaangażowanie w rozwój mobilności bezemisyjnej oraz w tworzenie energooszczędnych rozwiązań dla transportu publicznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok














Komentarze