Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity starają się o finansowanie z EBI. Na piętrusy i wagony

inforail
29.04.2025 13:30
0 Komentarzy

PKP Intercity stara się w EBI o finansowanie w wysokości 2,95 mld zł na zakup i modernizację taboru – podał EBI w komunikacie.

PKP Intercity zmierza przeznaczyć środki na zakup 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EMU) i modernizację 133 wagonów.

Rozkład jazdy:

  1. Na jakie cele PKP Intercity planuje przeznaczyć środki z finansowania w wysokości 2,95 mld zł od Europejskiego Banku Inwestycyjnego?
  2. W jaki sposób realizacja projektu zakupu i modernizacji taboru ma wpłynąć na środowisko i bezpieczeństwo transportu?
  3. Jakie są prognozy PKP Intercity dotyczące liczby przewiezionych pasażerów w 2025 i 2030 roku?
Pociągi PKP IC
Pociągi PKP Intercity

Poprawa jakości usług

„Celem jest poprawa jakości usług kolejowych i promocja podróży koleją w kraju jako sposobu na zmniejszenie zależności od pojazdów prywatnych. W rezultacie projekt będzie miał pozytywny wpływ na lokalne środowisko poprzez obniżenie emisji gazów cieplarnianych i poprawę bezpieczeństwa na drogach’ – napisano.

Koszt całkowity projektu oszacowano na 5,9 mld zł.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Pociągi PKP Intercity przewiozły w ub. r. 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022.

Firma oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) – połączenia ekspresowe.

Szacunki przewoźnika zakładają, że w tym roku zwiększy liczbę przewiezionych pasażerów do 88 mln, a w 2030 roku – do 110 mln. (PAP Biznes)

Komentarze