Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przełomowy projekt Stadlera. Modernizacja systemu sterowania ruchem kolejowym

inforail
09.12.2024 13:15
0 Komentarzy

Stadler podpisał kontrakt o wartości 500 milionów dolarów z Metropolitan Atlanta Rapid Transit Authority (MARTA) na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym w Atlancie.

Projekt obejmuje zastąpienie obecnego systemu nowoczesnym rozwiązaniem CBTC (Communication-Based Train Control), które zapewni większe bezpieczeństwo, punktualność oraz efektywność operacji kolejowych. Dla Stadlera to przełomowy moment w międzynarodowym rynku technologii sygnalizacyjnych.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie wdrożenie systemu CBTC w sieci MARTA w Atlancie?
  2. W jaki sposób Stadler planuje wspierać lokalne społeczności i przedsiębiorstwa w ramach projektu modernizacji systemu sterowania ruchem kolejowym?
  3. Jakie zalety oferuje system CBTC w porównaniu do tradycyjnych systemów sterowania ruchem kolejowym?

Rewolucyjny system CBTC w MARTA

Nowy system CBTC, bazujący na komunikacji bezprzewodowej, umożliwia precyzyjne śledzenie pociągów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możliwe jest bardziej efektywne zarządzanie ruchem, zwiększenie przepustowości oraz minimalizacja opóźnień. System ten nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale również przynosi korzyści ekonomiczne, obniżając koszty operacyjne.

Stadler wyposaży pociągi w system sterowania NOVA Pro, który umożliwia zaawansowaną kontrolę operacyjną. Mimo że w pociągach nadal obecni będą operatorzy, ich rola zostanie sprowadzona do monitorowania i interwencji w razie potrzeby. Dzięki temu MARTA stanie się jednym z najbardziej zaawansowanych systemów transportu publicznego w Stanach Zjednoczonych.

Korzyści dla pasażerów i operatorów

Modernizacja systemu sygnalizacyjnego w MARTA przyniesie liczne korzyści:

Większe bezpieczeństwo – Real-time tracking i precyzyjna kontrola ruchu minimalizują ryzyko kolizji i innych incydentów.

Punktualność – Lepsze zarządzanie ruchem pozwala na większą niezawodność w dotrzymywaniu rozkładów jazdy.

Zwiększona przepustowość – CBTC umożliwia zmniejszenie odległości między pociągami, co przekłada się na częstsze kursy.

Efektywność ekonomiczna – Niższe koszty eksploatacji dzięki nowoczesnym technologiom i lepszej organizacji ruchu.

Wsparcie dla lokalnych społeczności

Stadler nie ogranicza swojej działalności wyłącznie do dostarczania technologii. Firma angażuje się również w rozwój lokalnych społeczności. W ramach projektu w Atlancie Stadler podejmie współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami (Disadvantaged Business Enterprises – DBE), promując inkluzywny rozwój ekonomiczny.

Ponadto Stadler rozwija programy edukacyjne, takie jak staże dla młodzieży, skierowane do uczniów szkół tytułowanych jako Title I, a także wspiera inicjatywy społeczne, np. sponsorując drużyny sportowe w mniej zamożnych dzielnicach.

Zintegrowane rozwiązania – bez zakłóceń w operacjach

Projekt modernizacji MARTA obejmuje zarówno wyposażenie pociągów, jak i instalację sprzętu przytorowego. Pociągi zostaną wyposażone w nowy system w fabryce Stadlera w Salt Lake City, gdzie obecnie budowane są 56 nowych składów dla MARTA. Równocześnie sprzęt przytorowy będzie instalowany bezpośrednio na trasach MARTA. Dzięki temu, że wszystkie komponenty pochodzą od jednego dostawcy, proces integracji będzie przebiegał płynnie i bez zakłóceń.

Podczas fazy przejściowej pociągi będą mogły korzystać zarówno z nowego, jak i starego systemu sterowania. Po zakończeniu instalacji systemu CBTC w całej sieci proces przejścia będzie płynny i nie spowoduje przerw w działalności MARTA.

Międzynarodowy przełom dla Stadlera

To największy kontrakt Stadlera w sektorze sygnalizacji, który dodatkowo umacnia jego pozycję na międzynarodowym rynku technologii kolejowych. Współpraca z MARTA oznacza pierwsze zastosowanie systemu CBTC Stadlera na tak dużą skalę w Stanach Zjednoczonych, co stanowi znaczący krok naprzód w ekspansji firmy.

– To zamówienie to istotny kamień milowy dla Stadlera i przełom na międzynarodowym rynku systemów sterowania ruchem kolejowym. MARTA i jej pasażerowie mogą spodziewać się najwyższej klasy rozwiązania, które uczyni operacje metra bardziej punktualnymi, bezpiecznymi i efektywnymi – powiedział Markus Bernsteiner, dyrektor generalny Stadler Rail.

CBTC – nowoczesne rozwiązanie dla kolei przyszłości

CBTC (Communication-Based Train Control) to zaawansowany system sterowania ruchem, który wykorzystuje technologię bezprzewodową do precyzyjnego monitorowania pozycji pociągów. Modularność systemu pozwala na dostosowanie go do różnych poziomów automatyzacji (Grade of Automation – GoA), co czyni go elastycznym rozwiązaniem odpowiadającym na rosnące potrzeby operatorów transportu publicznego.

Dzięki kompatybilności z sieciami bezprzewodowymi, takimi jak 5G i WiFi, CBTC jest rozwiązaniem przyszłościowym, które może być wdrażane w różnych warunkach infrastrukturalnych.

Modernizacja systemu sterowania ruchem kolejowym MARTA to przełomowy projekt zarówno dla Stadlera, jak i dla transportu publicznego w Atlancie. Dzięki nowoczesnemu systemowi CBTC pasażerowie zyskają większe bezpieczeństwo, punktualność i komfort podróży, a MARTA umocni swoją pozycję jako jednego z najnowocześniejszych systemów transportu publicznego w USA. Jednocześnie projekt ten stanowi ważny krok dla Stadlera w rozwoju globalnego rynku technologii kolejowych.

Komentarze