Pociągiem do Wilna szybciej i częściej. Jest porozumienie PKP Intercity i LTG Link
Już w grudniu przyśpieszą pociągi do Wilna. Do stolicy Litwy będzie więcej połączeń. PKP Intercity i litewski przewoźnik pasażerski LTG Link podpisały list intencyjny o wzmocnieniu współpracy.
Czas podróży pociągiem z Warszawy do Wilna od grudnia skróci się o około 1 godzinę. Pasażerowie pojadą do stolicy Litwy trzema połączeniami, które zapewnią PKP Intercity i litewskie koleje LTG Link. To plany na najbliższy czas, ale podpisany właśnie list intencyjny umocni współpracę w celu poprawy połączeń między Polską a Litwą. Docelowo podróż z Warszawy do Wilna potrwa niespełna 7 godzin.
Rozkład jazdy:
- Jakie zmiany w połączeniach kolejowych między Warszawą a Wilnem planowane są od grudnia 2025 roku?
- Jakie udogodnienia i rozwiązania mają zwiększyć komfort podróży na trasie Polska–Litwa według podpisanego listu intencyjnego?
- W jaki sposób współpraca PKP Intercity i LTG Link wpisuje się w realizację projektu Rail Baltica?
Docelowo podróż w równym takcie
Dziś do Wilna mamy jedno połączenie z Krakowa przez Warszawę ze stację przesiadkową Mockava i dalej do litewskiej stolicy. Trwają też prace nad dwoma nowymi połączeniami z Wilnem: od strony zachodniej granicy Polski przez Poznań i Warszawę oraz z Suwałk.
W liście intencyjnym o współpracy LTG Link i PKP Intercity założono, że w rocznym rozkładzie jazdy na sezon 2025/2026 będą co najmniej dwie pary połączeń, a docelowo cztery dziennie, kursujące co cztery godziny pomiędzy stolicami.
Naszym celem jest nieustanne doskonalenie się i poprawa jakości podróży, aby coraz więcej Litwinów wybierało kolej jako środek transportu. Wierzę, że realizacja postanowień zawartych w liście intencyjnym pozwoli nam osiągnąć kolejny ważny cel – uczynienie podróży między Wilnem a Warszawą jeszcze bardziej atrakcyjną, co zachęci więcej osób do wyboru pociągu zamiast samochodu – mówi Kristina Meidė, Dyrektor Generalna LTG Link
Pasażerowie podróżujący na trasie Warszawa – Wilno – Warszawa pojadą z jedną przesiadką z pociągów normalnotorowych na szerokotorowe. Przy tym przesiadka, odbywająca się po stronie litewskiej na stacji Mockawa zajmie nie więcej niż 20 minut.
Jednym z naszych priorytetów jest rozszerzenie siatki połączeń międzynarodowych, a w tym szczególny nacisk chcemy położyć na rozwój połączeń z Litwą. Jest to istotne z punktu widzenia realizowanej inwestycji w Rail Baltica stanowiącej europejski projekt połączenia bałtyckich państw – podkreśla Janusz Malinowski, prezes Zarządu PKP Intercity. – Docelowo chcemy zapewnić pasażerom szybką i wygodną podróż, w przewidywalnym czasowo takcie, o dogodnych godzinach wyjazdów dla każdego pasażera.
Partnerzy listu intencyjnego postanowili, że tworząc rozkłady jazdy uwzględnią możliwości przesiadek na stacjach w Warszawie, Kownie i Wilnie na pociągi międzynarodowe i krajowe obsługiwane przez LTG Link i PKP Intercity.
Jasne zasady i komfort podróży
LTG Link i PKP Intercity ustaliły również zasady podziału kosztów przewozów i kształtowania cen biletów. Docelowo pasażerowie powinni uzyskać możliwość zakupu biletów z rezerwacją dowolnego miejsca udostępnianą przez każdego z przewoźników w komunikacji międzynarodowej lub z przesiadką do innych pociągów krajowych lub międzynarodowych. Ponadto realizacja takiego zakupu ma nastąpić w jednej transakcji za pośrednictwem stron internetowych lub aplikacji mobilnych przewoźników.
Partnerzy wyznaczyli też poziom jakości usługi, w tym dostępne udogodnienia dla podróżnych. Na trasie podróżni będą mieli zapewniony dostęp do bezprzewodowego Internetu, gniazdek elektrycznych oraz klimatyzacji, a także otrzymają możliwość skorzystania z posiłków.
Z myślą o podróżach Rail Baltica
Poprawa połączeń kolejowych pomiędzy Polską a Litwą dotyczy nie tylko stolic państw, ale także innych dużych miast w obu krajach. List intencyjny dotyczy również przyszłej współpracy w uruchomieniu przewozów pasażerskich na powstającej linii kolejowej Rail Baltica, która połączy Polskę z Litwą, Łotwą i Estonią.
LTG Link i PKP Intercity postanowiły, że do końca 2025 roku przygotują wspólny model przewozów pasażerskich, uwzględniający pozyskanie taboru dla tych połączeń.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze