Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

16 ezt-ów od PESY dla Kolei Mazowieckich zabezpieczonych

inforail
21.12.2024 13:45
0 Komentarzy

Bank Ochrony Środowiska zabezpieczył transakcję PESA Bydgoszcz gwarancją w kwocie 109 mln zł. Podpisana umowa i wystawiona gwarancja dotyczy zabezpieczenia transakcji polskiego producenta na wyprodukowanie 16 nowych, dwuczłonowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa mazowieckiego.

Wymiana taboru na nowe, ekologiczne wagony to przyszłość polskich miast i aglomeracji, co doskonale wpisuje się w proekologiczną strategię BOŚ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie działania podejmuje BOŚ w zakresie wspierania proekologicznych inwestycji w Polsce?
  2. Jakie innowacje technologiczne i ekologiczne realizuje PESA w ramach swojej strategii PESA 2030+?
  3. Jakie korzyści oferuje BOŚ swoim partnerom biznesowym w kontekście transformacji ekologicznej?
Bank Ochrony Środowiska zabezpieczył transakcję PESA Bydgoszcz gwarancją w kwocie 109 mln zł. Podpisana umowa i wystawiona gwarancja dotyczy zabezpieczenia transakcji polskiego producenta na wyprodukowanie 16 nowych, dwuczłonowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa mazowieckiego.
PESA dla KM/wiz. PESA

Umowa podpisana

– Jesteśmy dumni, że możemy być partnerem w projekcie, który ma na celu dalszą dekarbonizację transportu kolejowego. Ta inwestycja ma usprawnić komunikację i zwiększyć liczbę istniejących połączeń. Wspieramy krajowy przemysł, który musi być jeszcze bardziej przyjazny środowisku. PESA Bydgoszcz S.A. to potentat wśród producentów tego typu pojazdów na świecie, a dzięki tej umowie kolejne nowoczesne składy kolejowe wyjadą na polskie tory – powiedział Krzysztof Łabowski, Wiceprezes Zarządu Banku Ochrony Środowiska.

Nowe pociągi to dobra wiadomość, przede wszystkim dla pasażerów. Inwestycja pozwoli na zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasu przejazdu na najbardziej obciążonych odcinkach łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego, łódzkiego, lubelskiego i świętokrzyskiego.

Projektując pojazdy PESA stawia na zero-emisyjny tabor. Dostarczane przewoźnikom kolejne generacje elektrycznych zespołów trakcyjnych to pojazdy przyjazne środowisku, energooszczędne i powstające z wykorzystaniem wielu biodegradowalnych komponentów. Od 2019 roku PESA konsekwentnie rozwija projekty pojazdów zasilanych z ogniw wodorowych i baterii, a wyprodukowana w bydgoskich zakładach manewrowa lokomotywa wodorowa to pierwszy tego typu pojazd w Europie, który otrzymał homologację, czyli dopuszczenie do ruchu na liniach kolejowych.

– Zielona PESA to jeden z kluczowych elementów naszej strategii 2030+. Jej celem jest nie tylko produkcja zero-emisyjnych pojazdów szynowych, ale również maksymalne obniżenie ‚śladu węglowego’ we wszystkich obszarach działania organizacji. Tym większa satysfakcja z tego, że naszym partnerem w realizacji jednego z projektów taborowych jest właśnie Bank Ochrony Środowiska – podkreśla Robert Tafiłowski, Wiceprezes ds. finansowych PESA Bydgoszcz.

Od 33 lat misją BOŚ jest wspieranie przedsięwzięć związanych z ochroną środowiska. Bank nieustannie rozwija proekologiczną ofertę finansową i systematycznie rozbudowuje ekologiczny portfel produktów.

– To co odróżnia nasz bank od innych, to eksperckie wsparcie naszych inżynierów ekologów. BOŚ stawia wysokie wymagania w zakresie ochrony środowiska sobie, ale także swoim partnerom biznesowym. Tak też było w tym przypadku. Inwestycja ta spełnia wyśrubowane kryteria środowiskowe. Dzięki temu zapewniona przez nas gwarancja to kolejny krok na drodze do proekologicznej transformacji polskiej gospodarki – dodaje Krzysztof Łabowski.

PESA to największy producent taboru kolejowego w Polsce. Pociągi i tramwaje z Bydgoszczy wożą pasażerów większości polskich miast i regionów oraz kilkunastu krajów Europy, w tym Włoch, Niemiec, Czech, Ukrainy, Bułgarii i Rumunii. Spółka konsekwentnie realizuje strategię PESA 2030+, która zakłada rozwój w oparciu o cztery kluczowe filary – innowacyjną platformę pojazdów, ekspansję zagraniczną, inwestycje w nowoczesne technologie i „Zieloną Pesę”. W 2019 PESA rozpoczęła prace nad wykorzystaniem napędu wodorowego w pojazdach szynowych; wyprodukowała i otrzymała homologację na pierwszą w Europie manewrową lokomotywę wodorową, a w tej chwili pracuje nad pociągiem pasażerskim, zasilanym zarówno z trakcji elektrycznej, jak i ogniw wodorowych. W tej chwili spółka produkuje pojazdy pasażerskie, lokomotywy i tramwaje dla klientów z Polski, Czech, Rumunii i Estonii.

– BOŚ kompleksowo wspiera zieloną transformację polskiej gospodarki. Przedsiębiorstwa rozważający jakiekolwiek inwestycje sprzyjające ochronie klimatu i środowiska mogą liczyć na wparcie ze strony Banku. Jesteśmy otwarci na doradztwo w tym zakresie i finansowanie proekologicznych przedsięwzięć –podsumowuje Krzysztof Łabowski, Wiceprezes Zarządu BOŚ.

Komentarze