Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Otwock z trzema ofertami na wynajem autobusów. Martruck najbliżej, ale nadal za drogo

infobus
09.05.2025 15:00
0 Komentarzy

9 maja 2025 roku Gmina Otwock otworzyła oferty w przetargu na trzyletni wynajem dziewięciu spalinowych autobusów niskopodłogowych wraz z kierowcami.

Choć zainteresowanie było spore, to żadna z ofert nie zmieściła się w przewidzianym budżecie – a różnice w cenach przekraczają 30 mln zł. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów chce wynająć Gmina Otwock na lata 2025–2028?
  2. Dlaczego złożone oferty mogą zostać odrzucone?
  3. Jakie były główne kryteria oceny ofert w tym przetargu?
Otwock chce wynająć autobusy, ale żadna oferta nie mieści się w budżecie
Otwock chce wynająć autobusy, ale żadna oferta nie mieści się w budżecie

Wynajem dziewięciu autobusów

Otwockie zamówienie, ogłoszone 8 kwietnia 2025 roku, dotyczy wynajmu 9 autobusów diesla do krajowego transportu drogowego. Usługa ma być świadczona w latach 2025–2028, a pojazdy mają spełniać określone wymagania: niska podłoga, min. 60 miejsc, klimatyzacja, automatyczna skrzynia biegów, silnik o mocy min. 200 KM i norma emisji spalin co najmniej EURO V. Autobusy muszą być wyprodukowane po 2013 roku, nie mieć śladów korozji ani uszkodzeń tapicerki, a ich przebieg nie może przekraczać 850.000 km. Pojazdy mają być wyposażone w system informacji pasażerskiej LED, ogrzewanie, automatyczne smarowanie oraz miejsce na wózek inwalidzki.

Wpłynęły trzy oferty.

  • MARTRUCK POJAZDY SPECJALNE Sp. z o.o. zaproponował 10.129.050 PLN brutto, czyli 8.236.626 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 915.180 PLN.
  • PSW INVEST Sp. z o.o. podał stawkę miesięczną: 387.450 PLN brutto, co w skali 37 miesięcy daje 14.341.650 PLN brutto, czyli 11.658.211 PLN netto, a jednostkowo 1.295.357 PLN netto za autobus.
  • Najdroższa propozycja pochodzi od MARKPOL GRUPA Sp. z o.o., która zaproponowała 36.364.950 PLN brutto, czyli 29.561.748 PLN netto, co oznacza aż 3.284.638 PLN netto za jeden autobus.

Z kolei kwota przewidziana przez zamawiającego na realizację zamówienia to 5.500.000 PLN brutto, czyli około 4.471.545 PLN netto. Oznacza to, że nawet najtańsza z ofert przewyższa budżet o ponad 4,6 mln zł brutto. To stawia pod znakiem zapytania dalsze losy przetargu – możliwe jest unieważnienie postępowania lub renegocjacje zakresu zamówienia.

Otwock chce wynająć autobusy, ale żadna oferta nie mieści się w budżecie
Otwock chce wynająć autobusy, ale żadna oferta nie mieści się w budżecie

Co dalej?

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
Cena brutto – 60%
Jakość – 40%

W części jakościowej punktowane będą: rok produkcji, przebieg, czas podstawienia pojazdu zastępczego, rodzaj układu drzwi, wyposażenie, systemy informacji pasażerskiej oraz długość oferowanej gwarancji.

Dostawa pojazdów przewidziana jest na 1 lipca 2025 roku, a usługa ma być świadczona do końca lipca 2028 roku. Szczegóły techniczne i dokumentacja dostępne są na platformie eZamawiający: https://otwock.ezamawiajacy.pl

Komentarze