Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Koszalin ma jedną propozycję na dzierżawę 15 autobusów miejskich na 10 lat

infobus
21.11.2025 19:02
0 Komentarzy

21 listopada 2025 r. MZK Koszalin opublikował informacje o budżecie i ofercie złożonej w przetargu na dzierżawę 15 fabrycznie nowych autobusów miejskich na okres 10 lat.

To jeden z największych kontraktów z tego typu finansowaniem w ciągu ostatnich miesięcy. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Przypomnijmy, że równolegle firma stara sie wzmocnić swoja flotę w oparciu o pojazdy używane.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów obejmuje 10-letnia dzierżawa planowana przez MZK Koszalin?
  2. Kto złożył jedyną ofertę w postępowaniu?
  3. Jakie kryterium ma największą wagę przy ocenie ofert?
Dzierżawa 15 autobusów w Koszalinie. Znamy ceny i pierwsze szacunki punktowe
Dzierżawa 15 autobusów w Koszalinie. Znamy ceny i pierwsze szacunki punktowe

Jedna oferta w budżecie

Przetarg dotyczy Koszalina i obejmuje dzierżawę 15 niskopodłogowych autobusów miejskich:

  • 13 klasy I kategorii MAXI;
  • 2 klasy I kategorii MEGA

Wszystkie mają być dostarczone jako pojazdy fabrycznie nowe, jednorodne konstrukcyjnie i kolorystycznie. Miasto wymaga autobusów spełniających normę Euro VI, przystosowanych do lokalnych warunków drogowych, z pełną obsługą serwisową, narzędziami diagnostycznymi oraz autoryzacją ASO. Wykonawca musi zapewnić 60 miesięcy gwarancji na pojazd, 120 miesięcy na ramę i szkielet oraz pełen pakiet dokumentacji. Z uwagi na 10-letni okres dzierżawy to postępowanie ma duże znaczenie strategiczne – to przyszły trzon koszalińskiego taboru.

W postępowaniu na dzień publikacji informacji uwzględniono jedną ofertę – złożoną przez konsorcjum MAN Truck & Bus Polska i PKO Leasing. Cena wynosi 40.400.664,62 PLN brutto, co daje cenę jednostkową netto na poziomie ok. 2.693.377 PLN brutto za jeden autobus – oczywiście z całym bagażem finansowanie.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w wynosi 50.922.000 PLN brutto, co oznacza znaczną nadwyżkę budżetu względem złożonej oferty. To ponad 10 milionów mniej niż środki zabezpieczone przez MZK.

Dzierżawa 15 autobusów w Koszalinie. Znamy ceny i pierwsze szacunki punktowe

Formalna ocena

W praktyce oznacza to, że oferta mieści się w możliwościach finansowych zamawiającego i może zostać oceniona według kryteriów punktowych:

✅ Cena – 80 procent
✅ Parametry techniczne – 15 procent
✅ Skrócenie terminu dostawy – 5 procent

Technicznie zamawiający preferuje autobusy przystosowane do intensywnej eksploatacji miejskiej, z pełnym zakresem wyposażenia pasażerskiego i ergonomiczną kabiną kierowcy. Kluczowe są także długoterminowa gwarancja, łatwość diagnostyki, niskie zużycie paliwa oraz zgodność z normami EKG ONZ. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, z roku dostawy, a odbiory powinny zostać zrealizowane w możliwie krótkim terminie po podpisaniu umowy. Dzierżawa obejmuje pełne wsparcie serwisowe oraz pakiet narzędzi diagnostycznych na cały 10-letni okres.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://mzk-koszalin.logintrade.net/zapytania_email,211793,abebaec0f1067b2fac5510ddb72bb5ea.html

Komentarze