Trwa budowa wiaduktu nad torami w warszawskim Rembertowie
Na ul. Chełmżyńskiej trwa budowa wiaduktu nad linią kolejową. Zakończył się właśnie montaż stalowej konstrukcji obiektu. Po otwarciu wiaduktu zniknie przejazd kolejowy w poziomie szyn, który często powodował korki i wydłużał czas przejazdu przez tę część Warszawy.
Ostatni fragment konstrukcji wiaduktu, przebiegający torami kolejowymi, składa się z pięciu elementów, które zostały przygotowane na placu budowy i zamontowane w ciągu ostatnich trzech nocy. Ruch pociągów był w tym czasie wstrzymany. Kolejnym etapem prac będzie wykonanie zbrojenia i betonowanie płyty wiaduktu.
Rozkład jazdy:
- Jakie udogodnienia dla pieszych i rowerzystów przewidziano na nowo budowanym wiadukcie na ul. Chełmżyńskiej?
- Kto jest wykonawcą budowy wiaduktu nad linią kolejową na ul. Chełmżyńskiej i jaki jest szacowany koszt tej inwestycji?
- Jakie kolejne inwestycje infrastrukturalne są planowane w Rembertowie po zakończeniu budowy wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej?
Nowa jezdnia, chodniki i droga rowerowa
Równolegle budowane są mury oporowe, nasypy drogowe oraz szyby windowe, a po północnej stronie torów powstaje rondo, które usprawni ruch na Chełmżyńskiej. Na nowo wybudowanym obiekcie powstanie jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, chodniki, droga rowerowa oraz rozwiązania dla osób z niepełnosprawnościami – windy i pochylnie.
Koszt budowy wiaduktu to około 68,5 miliona złotych. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa. Inwestycję realizują wspólnie Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Wiadukt ma być gotowy pod koniec tego roku.
Kolej na tunel
Ale to nie koniec dobrych wiadomości dla Rembertowa. W trwającym przetargu na budowę tunelu w ul. Marsa, czyli kolejnego obiektu na terenie dzielnicy, który usprawni przejazd przez linię kolejową, nie wpłynęły odwołania od decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty. Oznacza to, że rozpoczynają się przygotowania do podpisania umowy z konsorcjum firm Intop SA i Intop Warszawa Sp. z o.o. Rozpoczęcie budowy tunelu planowane jest jeszcze w tym roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze