Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP SKM ogłasza przetarg na podbicie stabilizacyjne torów na linii Gdańsk Główny – Rumia

inforail
14.05.2025 10:30
0 Komentarzy

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (SKM) ogłosiła przetarg nieograniczony na realizację robót związanych z podbiciem stabilizacyjnym torów głównych zasadniczych linii nr 250 Gdańsk Główny – Rumia.

Prace mają być wykonane za pomocą wysokowydajnościowej podbijarki torowej, a dodatkowo przewidziane jest 5% uzupełnienie tłucznia. Całość inwestycji ma zostać zrealizowana do 30 września 2025 roku .

Rozkład jazdy:

  1. Jakie lokalizacje obejmą prace podbicia stabilizacyjnego torów w ramach zamówienia ogłoszonego przez PKP SKM?
  2. Jakie wymagania formalne musi spełniać wykonawca, aby móc wziąć udział w przetargu?
  3. Do kiedy planowane jest zakończenie robót stabilizacyjnych na linii nr 250 Gdańsk Główny – Rumia?
Pociąg SKM w Trójmieście
Pociąg SKM w Trójmieście

Zakres prac i wymagania techniczne

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe podbicie stabilizacyjne torów, które obejmuje:

  • zagęszczenie podsypki tłuczniowej pod podkładami torowymi,
  • regulację położenia osi toru w planie i profilu (maksymalnie do 2 cm),
  • prace związane z urządzeniami srk (sterowanie ruchem kolejowym),
  • usuwanie zbędnych elementów powrotnej sieci trakcyjnej,
  • zapewnienie zgodności z instrukcjami technicznymi: SKMd-1, SKMd-3, SKM et-2 oraz SKMe-5 .

Wymagania Zamawiającego względem wykonawcy

Wykonawca musi spełniać szereg wymagań formalnych, w tym:

Być uprawnionym do występowania w obrocie prawnym – potwierdzenie aktualnym odpisem z rejestru.

W przypadku podmiotów występujących wspólnie – pełnomocnictwo sygnatariusza.

Spełniać warunki określone w §11 Regulaminu SKM.

Posiadać doświadczenie w realizacji zamówień o podobnym zakresie, tj. podbicia torów za pomocą podbijarki torowej o wartości minimum 100 000 zł netto w ostatnich 3 latach .

    Lokalizacja i zakres prac torowych

    Prace obejmą łącznie 1700 metrów bieżących torów, podzielonych na poszczególne odcinki w lokalizacjach:

    • Gdańsk Główny,
    • Gdańsk Zaspa,
    • Sopot Wyścigi,
    • Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
    • Gdynia Główna,
    • Gdynia Leszczynki.

    Szczegółowa lokalizacja oraz długość odcinków została przedstawiona w tabeli na stronie 3 dokumentu OPZ .

    Warunki realizacji i termin składania ofert

    Prace muszą zostać zakończone w terminie do 30 września 2025 roku. Oferty należy składać wyłącznie poprzez platformę przetargową PKP SKM do dnia 23 maja 2025 roku do godziny 12:00.
    Kryterium wyboru stanowi w 100% cena oferty, co oznacza, że najniższa oferta spełniająca wymagania przetargowe zostanie wybrana .

    Obowiązki Zamawiającego

    SKM zobowiązało się do:

    • udostępnienia torów postojowych na wybranych stacjach,
    • zapewnienia nocnych zamknięć torowych,
    • umożliwienia korzystania z infrastruktury kolejowej linii nr 250,
    • zapewnienia komisji odbiorowej na własny koszt,
    • przekazania niezbędnych instrukcji oraz zapoznania wykonawcy z zagrożeniami występującymi na obszarze kolejowym .

    PKP SKM w Trójmieście stawia na modernizację i podniesienie standardów infrastruktury kolejowej poprzez podbicie stabilizacyjne torów na kluczowych odcinkach linii 250. Realizacja inwestycji ma poprawić stabilność torów, zwiększyć bezpieczeństwo i komfort podróży, a także przedłużyć żywotność infrastruktury torowej.
    Oferty w przetargu można składać do 23 maja 2025 roku, a termin zakończenia prac wyznaczono na 30 września 2025 roku.

    Komentarze