Automaty z przekąskami i napojami docelowo we wszystkich kategoriach pociągów PKP Intercity
PKP Intercity zamówiło kolejne 118 automatów z napojami i przekąskami. Trafią one do 45 wagonów i 14 elektrycznych składów.
Docelowo automaty uzupełnią ofertę gastronomiczną we wszystkich pociągach kategorii InterCity przewoźnika.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne korzyści dla pasażerów przewiduje PKP Intercity dzięki wprowadzeniu automatów we wszystkich pociągach kategorii IC?
- Jak przewoźnik zamierza monitorować i utrzymywać jakość obsługi oraz serwis techniczny automatów przez okres 48 miesięcy?
- Czy PKP Intercity planuje dalsze rozszerzenie tej usługi na inne kategorie pociągów, a jeśli tak, to na jakich zasadach i w jakim terminie?
Produkty spożywcze w pociągach
Maszyny z napojami i przekąskami w pociągach PKP Intercity zapewniają pasażerom dostęp do produktów spożywczych przez cały czas trwania podróży. W automatach można kupić m.in. zimne i ciepłe napoje. Są też przekąski – krakersy, batony i musy dla dzieci. Przewoźnik zamierza umieścić w każdym pociągu kategorii IC po dwa automaty, jeden z napojami zimnymi i przekąskami oraz drugi z napojami ciepłymi. We wszystkich maszynach płatności można dokonywać jedynie za pomocą karty.
Prowadzony od czerwca pilotaż pozwolił na wypracowanie zasad funkcjonowania, sprawdzenie skali zapotrzebowania i przygotowanie do prowadzenia usługi w docelowym zakresie. Po pozytywnym wyniku pilotażu PKP Intercity zdecydowało się skorzystać z opcji na dostawę 118 automatów do 45 wagonów wielofunkcyjnych COMBO i 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Usługa obejmie serwis techniczny automatów przez kolejne 48 miesięcy. Automaty trafią też do modernizowanych wagonów przez H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych i Remtrak. Dodatkowe maszyny do sprzedaży napojów i przekąsek powinny się pojawić w pociągach PKP Intercity w ciągu 11 miesięcy, czyli do listopada 2025 roku. Dostawcą maszyn, wyłonionym w ramach przetargu, jest firma Quattro Sp. z o.o.
Pozytywne recenzje pasażerów
Wśród pasażerów podróżujących pociągami z automatami przewoźnik przeprowadzał ankiety, by zebrać opinie o nowych urządzeniach. Aż 81% badanych wskazało, że jest zadowolonych lub raczej zadowolonych z dokonanego w automatach zakupu. Najwyższą ocenę, na siedmiostopniowej skali, przyznało 42% badanych. Tyle samo osób zadeklarowało chęć ponownego skorzystania z maszyn. Aż 85% uważa, że zakup w automacie jest łatwy lub raczej łatwy. Ankietowani chcą, aby automaty z napojami i przekąskami znalazły się również w innych pociągach. Aż 60% respondentów to zdecydowani zwolennicy tego rozwiązania. Jako najczęściej kupowane w automatach produkty ankietowani wskazali: batony – 54%, kawę z mlekiem – 51%, wodę – 38% i paluszki oraz krakersy – 27%. Wyniki te wskazują, że automaty są dobrze odbierane przez pasażerów i stanowią skuteczny sposób na zapewnienie dostępu do przekąsek i napojów na pokładzie pociągów w sytuacjach, gdy nie ma wagonu gastronomicznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze