Stadler i LTG Cargo podpisali umowę na dostawę 17 lokomotyw szerokotorowych
Stadler oraz LTG Cargo, operator kolejowego transportu towarowego należący do Grupy LTG, podpisali umowę na dostawę 17 elektrycznych lokomotyw Co’Co’.
Umowa obejmuje również opcję zakupu dodatkowych 17 jednostek, dostawę części zamiennych oraz 3-letni okres serwisowania. Jest to pierwsza umowa Stadlera na lokomotywy dla rynku litewskiego.
Spis treści:
- Jakie konkretne korzyści dla litewskiego sektora transportu towarowego przyniesie wprowadzenie nowoczesnych lokomotyw Stadler EURODUAL w kontekście efektywności i dekarbonizacji?
- Czy planowana opcja zakupu dodatkowych 17 lokomotyw zostanie zrealizowana w zależności od wyników pierwszej dostawy, czy jest już częścią długoterminowej strategii LTG Cargo?
- Jakie wyzwania związane z eksploatacją lokomotyw w ekstremalnych warunkach pogodowych przewiduje LTG Cargo i w jaki sposób Stadler dostosował pojazdy do pracy przy temperaturach sięgających -40°C?
17 lokomotyw dla LTG CARGO
Litewski przewoźnik towarowy LTG Cargo wybrał ofertę Stadlera na dostawę siedemnastu elektrycznych lokomotyw o napięciu 25 kV AC opartych na platformie EURODUAL z sześcioma osiami. Kontrakt stanowi nowy kamień milowy dla firmy Stadler, ponieważ wprowadza ona swoją sprawdzoną platformę lokomotyw EURODUAL na nowy rynek, charakteryzujący się ekstremalnymi warunkami pogodowymi. Lokomotywy towarowe zostały zaprojektowane do pracy w temperaturach sięgających -40°C i wyposażone w specjalny pakiet zimowy, który zapewnia niezawodne działanie nawet w warunkach śniegu i lodu.
Lokomotywy o szerokości toru 1520 mm, przystosowane do litewskiej sieci kolejowej, zapewniają 500 kN maksymalnej siły trakcyjnej oraz do 6,15 MW mocy trakcyjnej na szynie, a ich maksymalna prędkość to 120 km/h. Zastosowanie hamulca elektrycznego z funkcją odzyskiwania energii dodatkowo zwiększa efektywność lokomotywy. Pojazdy budowane w Walencji wyposażono także w automatyczny sprzęg SA3s, co umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych zgodnie z najnowszymi trendami europejskimi, takimi jak dekarbonizacja transportu, cyfryzacja oraz wydłużanie pociągów towarowych.
Ergonomiczne i komfortowe kabiny
Lokomotywy wyposażone są w dwie kabiny sterownicze, umieszczone na obu końcach pojazdu, które spełniają najnowsze standardy ergonomiczne oraz wymagania europejskie dotyczące poziomu hałasu i komfortu pracy. System monitoringu wideo (CCTV) składa się z dwóch kamer tylnego widoku w każdej kabinie, umożliwiających obserwację składu z centralnego stanowiska kierowania, a także z kamery przedniej. Konstrukcja lokomotywy zapewnia doskonałą widoczność z obu kierunków jazdy, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia. Dodatkowym udogodnieniem jest toaleta pokładowa, co podnosi komfort pracy maszynistów na długich trasach.
Iñigo Parra, wiceprezes wykonawczy Stadler Division Spain, powiedział: – Jesteśmy bardzo dumni z tego nowego rozwinięcia naszej rodziny EURODUAL, które pozwala nam po raz pierwszy wprowadzić nasze lokomotywy towarowe na rynek litewski. Nowa lokomotywa oferuje te same osiągi co pozostałe modele z rodziny, promując przesunięcie transportu na kolej.
Eglė Šimė, prezes zarządu LTG Cargo, podkreśliła: – Zakup lokomotyw elektrycznych oznacza początek nowej ery bardziej zrównoważonego i niezawodnego transportu towarowego na Litwie. Nowe lokomotywy elektryczne będą transportować ładunki między Wilnem a Kłajpedą – korytarzem, przez który rocznie przewożona jest połowa wszystkich towarów kolejowych na Litwie. Lokomotywy elektryczne są trzykrotnie bardziej wydajne niż lokomotywy spalinowe, dzięki czemu możemy zaoferować naszym klientom bardziej ekologiczne i konkurencyjne usługi transportowe.
Zrównoważony transport
Dzięki nowej umowie LTG Cargo wkracza na ścieżkę bardziej zrównoważonego transportu, a Litwa zyskuje nowoczesne lokomotywy, które spełniają najwyższe europejskie standardy. Jest to również istotny krok dla Stadlera, który po raz pierwszy dostarczy swoje lokomotywy na rynek litewski, potwierdzając swoją rolę jako globalnego lidera w dziedzinie nowoczesnych rozwiązań transportu kolejowego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze