Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdzie pojadą wagony SKPL w składach PKP Intercity?

inforail
12.12.2025 08:30
0 Komentarzy

PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie przetargowe dotyczące najmu wagonów pasażerskich o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h. Wybrano ofertę złożoną przez SKPL Cargo Sp. z o.o., która jako jedyna przystąpiła do przetargu w dwóch częściach – obejmujących najem wagonów 1 klasy oraz wagonów gastronomicznych.

Jak przekazuje Biuro Prasowe PKP Intercity, pozyskane od SKPL wagony będą stanowiły uzupełnienie dla aktualnie uruchamianych pociągów, jednak na ten moment nie wskazano jeszcze, do jakich konkretnych składów zostaną włączone.

Rozkład jazdy:

  1. Do jakich konkretnych połączeń PKP Intercity planuje w przyszłości kierować wynajęte od SKPL wagony?
  2. Jakie wyposażenie i standard oferują wagony 1 klasy oraz wagony gastronomiczne pozyskane przez PKP Intercity?
  3. Czy PKP Intercity planuje w przyszłości kolejne postępowania na najem lub zakup taboru w celu zwiększenia dostępności wagonów?
Wagon SKPL
Wagony SKPL

Najem wagonów 1 klasy i gastronomicznych

Postępowanie przetargowe przeprowadzono w trybie nieograniczonym, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Obejmowało ono:

  • część 1 – najem 15 wagonów 1 klasy,
  • część 3 – najem 5 wagonów gastronomicznych.

Wszystkie pojazdy muszą osiągać prędkość eksploatacyjną minimum 160 km/h. Wykonawca zobowiązuje się także do zapewnienia pełnego utrzymania wagonów przez cały okres najmu.

Jedynym kryterium oceny ofert była stawka dobowa, której przypisano wagę 100%, co oznacza, że decydujące było rozwiązanie najkorzystniejsze cenowo.

Oferta SKPL Cargo – poprawna i najkorzystniejsza

Do obu części przetargu zgłosił się tylko jeden podmiot – SKPL Cargo. Oferta została poddana analizie, podczas której wykryto omyłki rachunkowe. Zgodnie z obowiązującymi przepisami poprawiono je bez jakiegokolwiek wpływu na stawkę dobową za najem, co pozwoliło uznać ofertę za ważną i najkorzystniejszą.

Po dokonaniu poprawek końcowe wartości oferty wynoszą:

Część 1 – 15 wagonów 1 klasy:

  • bez prawa opcji: 33 364 980,00 zł brutto
  • z prawem opcji: 65 242 336,50 zł brutto

Część 3 – 5 wagonów gastronomicznych:

  • bez prawa opcji: 11 458 680,00 zł brutto
  • z prawem opcji: 28 646 700,00 zł brutto

Przewoźnik zaznacza, że poprawki arytmetyczne nie wpływają na ocenę oferty, gdyż jej zasadniczy parametr – stawka dobowa – pozostał bez zmian i spełnił warunki wyboru zgodnie z procedurą.

Wagony wkrótce w ruchu

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Intercity oraz opublikowanymi przez portal Transinfo, wagony SKPL będą mogły pojawić się w składach przewoźnika już od 14 grudnia. Stanowić mają one uzupełnienie obecnie eksploatowanego taboru, poprawiając komfort podróżnych i zwiększając elastyczność operacyjną przewoźnika.

PKP Intercity nie wytypowało jeszcze konkretnych pociągów, do których wagony zostaną dołączone. Wiadomo jednak, że ich pojawienie się pozwoli wzmocnić ofertę przewozową w okresie wzmożonych potoków pasażerskich.

Komentarze