Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Databout opracuje dokumentację dla modernizacji linii kolejowej Psary – Starzyny – Kozłów

inforail
07.04.2025 13:30
0 Komentarzy

Spółka Databout sp. z o.o. została wybrana wykonawcą opracowania dokumentacji projektowej oraz pełnienia nadzoru autorskiego w ramach dużego projektu kolejowego obejmującego prace na liniach kolejowych nr 4, 64 i 570, na odcinkach Psary – podg. Starzyny – Kozłów.

Zleceniodawcą inwestycji jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a wartość zawartej umowy to 5 620 000 zł netto (czyli 6 912 600 zł brutto).

Rozkład jazdy:

  1. Jakie linie kolejowe obejmuje projekt, dla którego Databout sp. z o.o. przygotuje dokumentację projektową i będzie pełnić nadzór autorski?
  2. Jakie były kryteria wyboru wykonawcy i jaka była wartość zwycięskiej oferty złożonej przez firmę Databout?
  3. Jakie rodzaje usług inżynieryjnych wchodzą w zakres zamówienia realizowanego przez PKP PLK S.A.?
Stacja Kozłów
Stacja Kozłów

Inżynieryjne opracowanie dla modernizacji strategicznych odcinków

Zamówienie obejmuje kompleksowe opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji odcinków trzech linii kolejowych, a także nadzór autorski nad realizacją inwestycji. Prace przygotowawcze są kluczowym etapem w modernizacji infrastruktury kolejowej, która w przyszłości poprawi przepustowość, bezpieczeństwo oraz jakość przewozów pasażerskich i towarowych w regionie.

Projekt dotyczy województwa świętokrzyskiego i będzie realizowany na odcinku o dużym znaczeniu komunikacyjnym, łączącym południową część kraju z głównymi korytarzami transportowymi.

Zakres zamówienia

Zamówienie dotyczy usług z zakresu:

  • inżynierii projektowej w inżynierii lądowej i wodnej (CPV: 71322000),
  • geotechniki, geologii i analizy podłoża,
  • projektowania mostów,
  • nadzoru nad dokumentacją projektową i inwestycyjną,
  • pomiarów terenowych i sporządzania map.

Projekt nie jest finansowany ze środków unijnych, a jego szacowany czas realizacji wynosi 60 miesięcy od podpisania umowy, tj. od 24 marca 2025 roku. Prace będą prowadzone w oparciu o szczegółowy opis zawarty w dokumentacji przetargowej (SWZ).

Przetarg i jego przebieg

Procedura została przeprowadzona w trybie otwartym, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Do udziału w przetargu zgłosiło się łącznie 7 wykonawców, z czego:

  • 3 oferty pochodziły od firm średniej wielkości,
  • 2 od małych firm,
  • 1 oferta została odrzucona jako niedopuszczalna.

Zwycięska oferta złożona przez Databout okazała się najkorzystniejsza cenowo – wartość najniższej oferty wyniosła 5,62 mln zł, podczas gdy najwyższa dopuszczalna sięgała prawie 14,8 mln zł. Kryterium wyboru była cena (100%).

Kolej w drodze do nowoczesności

Inwestycje w dokumentację projektową i nadzór są pierwszym etapem szerszego procesu modernizacji infrastruktury kolejowej, który ma na celu zwiększenie efektywności i konkurencyjności kolei w Polsce. Dzięki takim projektom, jak ten na trasie Psary – Starzyny – Kozłów, możliwa będzie modernizacja torów, urządzeń sterowania ruchem, sieci trakcyjnej oraz obiektów inżynieryjnych – co w efekcie przełoży się na lepszy komfort podróży oraz skrócenie czasów przejazdu.

Komentarze