Nowe ceny biletów Warszawskiej Kolei Dojazdowej
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż w uzgodnieniu z Organizatorem publicznego transportu zbiorowego od dnia 03.03.2025 (poniedziałek) wprowadza nowe stawki cen biletów jednorazowych w II i III strefie czasowej oraz biletów okresowych obowiązujących na linii WKD.
Decyzję podjęto w związku z rosnącymi kosztami działalności Spółki WKD jako Przewoźnika, a zarazem zarządcy infrastruktury kolejowej.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne przyczyny podwyżki cen biletów w Warszawskiej Kolei Dojazdowej od 3 marca 2025 roku?
- W jaki sposób pasażerowie mogą dokonać zwrotu biletów jednorazowych o nieaktualnej wartości nominalnej?
- Jakie zmiany w systemie taryfowym i sprzedaży biletów zostaną wprowadzone wraz z nowymi stawkami cen biletów?
Podwyżka po 5 latach
Ostatnia podwyżka cen biletów WKD miała miejsce 5 lat temu, tj. na początku 2020 roku. W tym czasie znacząco wzrosły koszty funkcjonowania Spółki, na co wpływ miały przede wszystkim znaczne wzrosty cen energii elektrycznej, inflacja, wzrost kosztów osobowych wynikających z systematycznego podwyższania płacy minimalnej oraz wzrost kosztów rodzajowych obejmujących, m.in. koszty utrzymania infrastruktury i taboru kolejowego (wzrost kosztów związanych z wymianą części, podzespołów, elementów zamiennych do taboru kolejowego, czy materiałów eksploatacyjnych związanych z zarządzaną infrastrukturą, m.in. przewodów sieci trakcyjnej i elementów systemu sterowania ruchem kolejowym).
Ceny biletów jednorazowych za przejazdy w I strefie czasowej pozostają bez zmian, na obecnym poziomie.
Bilety okresowe zakupione przed dniem 03.03.2025 zachowują swoją ważność do końca terminu ważności wskazanego na bilecie.
Zwroty biletów
W związku ze zmianą cen biletów jednorazowych wyłącznie w II i III strefie czasowej (kartkowych do kasowników elektronicznych), podróżni, którzy po dniu 02.03.2025 będą posiadali bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej, mogą dokonać zwrotu biletów jednorazowych, zakupionych przed 03.03.2025 w drodze pisemnej reklamacji zgodnie z §12 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zwrotu biletów jednorazowych dokonuje Wieloosobowe stanowisko ds. rozpatrywania reklamacji, skarg i wniosków w drodze pisemnej reklamacji. Reklamacje wraz z oryginałami niewykorzystanych biletów można składać w terminie 6 miesięcy od daty wprowadzenia zmiany cen:
- Korespondencyjnie lub w siedzibie WKD: Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ul. Stefana Batorego 23, 05-825 Grodzisk Maz. (Kancelaria Główna).
- W dowolnej kasie biletowej WKD (Warszawa Śródmieście WKD, Warszawa Ochota WKD, Warszawa Zachodnia WKD, Pruszków WKD, Komorów, Podkowa Leśna Główna, Grodzisk Maz. Radońska).
W przypadku biletów zakupionych w stacjonarnych automatach biletowych – reklamacje w sprawie zwrotu należności za bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej przyjmowane są w punkcie obsługi w Warszawie – Aleje Jerozolimskie 181A, 02-222 Warszawa, tel. 801-789-405, [email protected]. Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00.
Dodatkowo od dnia 03.03.2025 wprowadzone zostaną następujące zmiany w systemie taryfowym i sprzedaży biletów:
Zniesienie sprzedaży biletów jednorazowych w uprawnionych punktach sprzedaży
Zniesiona zostaje możliwość zakupu biletów jednorazowych w uprawnionych dotychczas punktach handlowych, tj. w kioskach przy p.o. Grodzisk Maz. Piaskowa oraz przy stacji Komorów, a także w sklepie w pobliżu p.o. Kanie Helenowskie.
Zmiana taryfowa w zakresie biletów kwartalnych bezimiennych
Zniesiona zostaje oferta „bilet okresowy kwartalny bezimienny według taryfy normalnej”. Sprzedaż biletów kwartalnych bezimiennych w dostępnych kanałach sprzedaży prowadzona jest wyłącznie do dnia 02.03.2025. Zakupione bilety zachowują ważność do końca terminu określonego na bilecie.
Komentarze