Jest umowa na 35 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Bułgarii. Kontrakt wart ponad 883 mln BGN
Bułgarskie Ministerstwo Transportu i Łączności podpisało umowę z konsorcjum BULEMU na dostawę 35 nowoczesnych i bezemisyjnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT).
Umowa została zawarta 25 kwietnia 2025 r. i przewiduje również 15-letni okres kompleksowej obsługi technicznej oraz szkolenie personelu. Całkowita wartość kontraktu wynosi 883 057 245 BGN netto, czyli ponad 2 mld zł.
Rozkład jazdy:
- Jaka firma stanęła na czele konsorcjum, które wygrało przetarg na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Bułgarii?
- Ile pojazdów zostanie dostarczonych w ramach podpisanego kontraktu i jaki jest ich minimalny wymóg w zakresie liczby miejsc siedzących?
- Jakie dodatkowe elementy poza dostawą taboru obejmuje umowa zawarta 25 kwietnia 2025 roku?
Alstom na czele zwycięskiego konsorcjum
Zamówienie zostało przyznane konsorcjum BULEMU, którego liderem jest Alstom Transport SA, a partnerami Alstom Ferroviaria SpA (Włochy) oraz bułgarska firma RVP Invest EOOD. Pojazdy będą dostarczane przez Alstom zgodnie z surowymi wymaganiami technicznymi – mają rozwijać prędkość co najmniej 160 km/h i zapewniać minimum 200 miejsc siedzących.
Zakres kontraktu
Kontrakt obejmuje:
- dostawę 35 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT),
- pełną 15-letnią obsługę serwisową każdego pojazdu,
- ubezpieczenie na pierwszy rok eksploatacji (w tym OC i NNW),
- rejestrację wszystkich pojazdów z numerem EVN,
- szkolenie personelu obsługującego i technicznego,
- dostawę wyposażenia diagnostycznego wraz z oprogramowaniem i dokumentacją,
- opcję rozszerzenia zamówienia o kolejne jednostki o wartości do 369 mln BGN.
Pojazdy zostaną zarejestrowane w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (НРПС) Bułgarii. Dostawy muszą zostać zakończone w ciągu 28 miesięcy od momentu rozpoczęcia realizacji umowy.
Finansowanie i znaczenie inwestycji
Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach bułgarskiego Krajowego Planu Odbudowy i Zrównoważonego Rozwoju (EURI). To strategiczna inwestycja mająca na celu poprawę jakości regionalnego i krajowego transportu kolejowego w Bułgarii, zwiększenie komfortu pasażerów oraz redukcję emisji CO₂.
Kolej stawia na bezemisyjność
Nowe pojazdy nie tylko spełniają wysokie standardy środowiskowe, ale też wpisują się w szerszą politykę UE dotyczącą rozwoju zrównoważonej mobilności. Alstom jako dostawca może wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte na rynkach całej Europy, dostarczając pojazdy dostosowane do bułgarskiej infrastruktury i przepisów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze