Debiut Bozankaya w Polsce. W przetargu na 20 trolejbusów dla MPK Lublin. Solaris broni
30 czerwca 2025 r. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie otworzyło oferty w przetargu na dostawę 20 jednoczłonowych trolejbusów bateryjnych.
Postępowanie odbywa się z udziałem środków z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaką cenę jednostkową netto za trolejbus Trollino 12 zaproponowała firma Solaris w przetargu MPK Lublin?
- Jaką pojemność mają mieć baterie LTO w trolejbusach zamawianych przez MPK Lublin?
- Które cztery kryteria oceny ofert zastosowano w przetargu na dostawę 20 trolejbusów dla Lublina?
Dwie oferty
Celem przetargu ogłoszonego przez MPK Lublin jest zakup nowoczesnych trolejbusów klasy MAXI, przeznaczonych do eksploatacji na liniach zasilanych siecią trakcyjną, ale również przystosowanych do jazdy autonomicznej dzięki bateriom trakcyjnym typu LTO. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe, wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, zaawansowaną informatykę pokładową i przyjazne rozwiązania dla kierowców oraz pasażerów. Tabor ma zostać dostarczony w ramach zamówienia współfinansowanego z funduszy unijnych i jest istotnym elementem strategii dekarbonizacji transportu miejskiego w Lublinie.
W przetargu wpłynęły dwie oferty:
- Solaris Bus & Coach wycenił dostawę swoich trolejbusów na 68.830.800 PLN brutto / 55.960.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za Trollino 12 na poziomie 2.798.000 PLN netto.
- Konkurencyjna propozycja nadeszła z Turcji – Bozankaya Rayli Sistemler A.S. zaproponowała realizację kontraktu za 81.561.300 PLN brutto / 66.300.000 PLN netto, co przekłada się na cenę jednostkową netto 3.315.000 PLN netto za pojazd SNG 12T.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 68.880.000 PLN brutto, co oznacza, że tylko oferta Solarisa mieści się w budżecie zamawiającego.
Jakie trolejbusy dla Lublina?
Teraz MPK Lublin przystępuje do oceny formalno-merytorycznej i analizowania ofert. Decyzja o wyborze wykonawcy zostanie podjęta na podstawie następujących kryteriów:
✅ Cena – 65%
✅ Gwarancja całopojazdowa – 15%
✅ Gwarancja na baterie trakcyjne – 5%
✅ Warunki techniczne – 15%
Nowe trolejbusy mają mieć długość od 11,5 do 12,5 metra i zapewniać pełną dostępność dzięki niskiej podłodze bez stopni. MPK wymaga montażu silnika asynchronicznego o mocy co najmniej 170 kW, z odpowiednimi zabezpieczeniami elektroizolacyjnymi oraz układu jazdy autonomicznej opartego na bateriach litowo-jonowych LTO o pojemności co najmniej 60 kWh.
Wśród dodatkowych wymagań są m.in. systemy bezpieczeństwa związane z bateriami, blokady alkoholowe, układy dezynfekcji i pomiaru rezystancji, a także pełne wyposażenie pasażerskie: tablice LED, monitory LCD, porty USB, systemy zliczania pasażerów oraz klimatyzacja. Trolejbusy mają być wyposażone w automatycznie sterowane odbieraki prądu i zamkniętą kabinę kierowcy z ograniczoną wymianą powietrza. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c5384f2-56c4-4b60-8933-c206f3986101
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze