Na ile ofert ma szanse MPK Lublin w przetargu na trolejbusy? Analiza SWZ
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie szuka dostawcy 20 trolejbusów klasy I kategorii MAXI.
Zamówienie ma dofinansowanie z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027 w ramach działania „Niskoemisyjny transport miejski” . O ogłoszeniu przetargu na dostawę nowych trolejbusów pisaliśmy już w InfoBusie tutaj. Przyszedł czas na analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
- Ile trolejbusów planuje zakupić MPK Lublin w ramach nowego przetargu?
- Jakiego typu baterie mają zasilać układ jazdy autonomicznej w nowych trolejbusach?
- Który producent prawdopodobnie jako jedyny złoży ofertę w tym postępowaniu?
Punktacja od MPK
MPK wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (65%), gwarancji całopojazdowej (15%), gwarancji na baterie trakcyjne układu jazdy autonomicznej (5%), warunków technicznych (15%).
Wśród tych kryteriów, które możemy zaliczyć jako techniczne, MPK Lublin wyodrębnił następujące rozwiązania, za które przyzna najwięcej punktów:
- blokada alkoholowa w pojazdach – 10 pkt,
- system wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych baterii trakcyjnych układu jazdy autonomicznej – 10 pkt,
- układ do neutralizacji patogenów chorobotwórczych (wirusów, grzybów, bakterii, itp.) – 10 pkt,
- układ do pomiaru rezystancji izolacji baterii – 10 pkt,
- układ on-line do kontroli stanu rezystancji pierwszego i drugiego stopnia izolacji – 20 pkt,
- układ do podtrzymania pracy sprężarek układu klimatyzacji – 20 pkt,
- układ z podwójną separacją galwaniczną obwodu grzałek – 20 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe trolejbusy dla MPK mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m. Mają one posiadać niską podłogę na całej długości trolejbusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu oraz bez stopni we wszystkich drzwiach trolejbusu.
MPK wymaga, aby trolejbusy były napędzane silnikiem asynchronicznym, klatkowym, zwartym przystosowanym do zasilania z przekształtnika trakcyjnego, zabudowanym przed osią napędową. Min. moc znamionowa ciągła silnika to 170 kW. Silnik powinien posiadać wyizolowane wszystkie łożyska na wale silnika lub komory tych łożysk oraz ma być wyposażony w szczotkę, która zwiera wał silnika z jego korpusem. Zamawiający dopuszcza brak szczotki, która zwiera wał silnika z jego korpusem, jeżeli konstrukcja silnika wyklucza możliwość jego przyspieszonego zużycia na skutek występowania różnicy potencjałów pomiędzy wałem i korpusem silnika. „Trajtki” mają być wyposażone w odbieraki prądu automatycznie opuszczane i podnoszone sterowane przyciskiem ze stanowiska kierowcy. Odbieraki prądu będą wykonane ze szkło-laminatu lub materiału o porównywalnych parametrach.
Zamawiający wymaga wyposażenia trolejbusów w układ jazdy autonomicznej, w którym źródłem energii są baterie trakcyjne litowo – jonowe typu LTO. Pojemność energetyczna nominalna baterii ma wynosić co najmniej 60 kWh. Ładowanie akumulatorów realizowane będzie automatycznie podczas normalnej pracy trolejbusu podłączonego do sieci trakcyjnej.
Miejsce pracy kierowcy to kabina zabudowana, wyprowadzona do pierwszego skrzydła drzwi przednich, tzn. tworząca przestrzeń, która jest dostępna wyłącznie dla kierowcy, oddzielona od przedziału pasażerskiego w taki sposób, aby pierwsze skrzydło drzwi przednich pozwalało na wejście wyłącznie do przestrzeni kabiny kierowcy. Konstrukcja kabiny powinna oddzielać przedział kierowcy od przestrzeni pasażerskiej w sposób ograniczający do minimum wymianę powietrza pomiędzy kabiną, a przedziałem pasażerskim. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się podwójne, podświetlane porty USB (typ A), umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach z miękkimi wkładkami w siedzisku i oparciu, łatwo wymiennymi.
Trolejbusy będą wyposażone w 4 kontrastowe tablice kierunkowe LED (diody w kolorze białym), posiadające układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego. Informację pasażerską uzupełni tablica informacyjna wewnętrzna (monitor LCD o przekątnej minimum 38 cali), przeznaczona do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii. Ponadto, MPK wymaga zamontowania w trolejbusach systemu zliczania pasażerów.
Jedna oferta?
Rynek trolejbusów w Polsce od kilku lat jest ograniczony tylko do jednej firmy. I nie spodziewamy się żadnej rewolucji również w tym postępowaniu. Prawdopodobnie jedynym oferentem w tym przetargu będzie Solaris. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 23 czerwca.
Postępowanie przetargowe można śledzić na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c5384f2-56c4-4b60-8933-c206f3986101
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze