Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery oferty na ZKA dla Kolei Małopolskich. Cenowy rozstrzał, ale wszystkie w budżecie

infobus
05.09.2025 19:04
0 Komentarzy

5 września 2025 roku Koleje Małopolskie otworzyły oferty w przetargu na świadczenie planowej i awaryjnej zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA).

O kontrakt rywalizują cztery podmioty, a najniższą ofertę złożył PKS Tarnobrzeg. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto złożył najniższą ofertę w przetargu Kolei Małopolskich na obsługę planowej i awaryjnej komunikacji zastępczej (ZKA) i jaka była jej wartość?
  2. Jak długo będzie obowiązywać umowa z wybranym wykonawcą i jaki jest zakres minimalnej i maksymalnej liczby wzkm do zrealizowania?
  3. Jakie wymagania techniczne wobec taboru musi spełnić wykonawca ZKA (liczba i typy pojazdów, standard wyposażenia)?
Cztery oferty na ZKA dla Kolei Małopolskich. PKS Tarnobrzeg najtańszy
Cztery oferty na ZKA dla Kolei Małopolskich. PKS Tarnobrzeg najtańszy

Małopolski zakres ZKA

Postępowanie dotyczy województwa małopolskiego, a dokładnie świadczenia usług ZKA przez wybranego wykonawcę w sytuacjach planowych i awaryjnych. Koleje Małopolskie chcą mieć możliwość szybkiego uruchomienia komunikacji zastępczej na kluczowych trasach w regionie, m.in. Kraków Główny – Wieliczka, Kraków – Zakopane, Tarnów – Nowy Sącz czy Kraków – Oświęcim.
Zamówienie obejmuje zarówno podstawowe zabezpieczenie linii w przypadku robót torowych, jak i nagłe interwencje w razie awarii. Umowa ma obowiązywać od 1 października 2025 roku do 31 grudnia 2027 roku.

Przewoźnik musi zapewnić pojazdy i kierowców, dostosowanych do przewozów zarówno miejskich, jak i regionalnych. W jednym dniu może być wymagane uruchomienie nawet 6 pojazdów, w tym pojazdy MIDI, MAXI i busów. Minimalna liczba wzkm do zrealizowania w okresie umowy to 5.000, a maksymalna – 175.000. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.

Cztery oferty na ZKA dla Kolei Małopolskich. PKS Tarnobrzeg najtańszy
Cztery oferty na ZKA dla Kolei Małopolskich. PKS Tarnobrzeg najtańszy

Analiza ofert

W postępowaniu złożono cztery oferty:

  • PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o. zaoferował 699.300 PLN brutto
  • P.P.H.U. MARK-TRAWEL Marek Wielgus złożył ofertę za 831.554,64 PLN brutto
  • EUROBUS Polska Sp. z o.o. wycenił usługę na 1.663.200 PLN brutto
  • PKS Przemyśl Sp. z o.o. zaproponował 2.343.600 PLN brutto

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 2.494.800 PLN brutto. Oznacza to, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, a dwie najniższe zostawiają duży zapas finansowy.

Nie jest to jednak zamówienie na zakup pojazdów, a na kompleksową usługę przewozową – dlatego cena jednostkowa nie jest liczona per autobus, lecz jako ryczałtowa wartość usługi gotowości operacyjnej przez cały okres trwania umowy.

Cztery oferty na ZKA dla Kolei Małopolskich. PKS Tarnobrzeg najtańszy
Cztery oferty na ZKA dla Kolei Małopolskich. PKS Tarnobrzeg najtańszy

Czekamy na decyzję

Zamawiający – Koleje Małopolskie – dokona teraz analizy formalnej ofert i sprawdzi, czy wszystkie spełniają warunki udziału w postępowaniu. Wybór wykonawcy zostanie dokonany w oparciu o jedyne kryterium przetargowe:

✅ cena – 100 pkt

Zgodnie z dokumentacją przetargową, wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia zróżnicowanego taboru:
minimum 4 autobusy niskopodłogowe lub niskowejściowe o długości powyżej 11 metrów, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami, minimum 6 autobusów z co najmniej 49 miejscami siedzącymi oraz minimum 4 minibusy z co najmniej 16 miejscami siedzącymi.

Wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w systemy klimatyzacji i ogrzewania, zapewniać odpowiedni komfort podróży i być gotowe do natychmiastowego użycia – zarówno w przypadku planowych wyłączeń torów, jak i w sytuacjach awaryjnych.

Termin rozpoczęcia świadczenia usług wyznaczono na 1 października 2025 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: SWZ Koleje Małopolskie – DZ.26.248.2025

Komentarze