Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie potrzebują przewoźnika autobusowego do obsługi ZKA

infobus
28.08.2025 09:03
0 Komentarzy

Koleje Małopolskie organizują zastępczą komunikację autobusową w sytuacjach planowych i awaryjnych. W tym celu kolejowy przewoźnik rozpoczął procedurę przetargową, której celem jest wybór firmy z autobusami i kierowcami.

Umowa z wykonawcą ma obowiązywać nie wcześniej niż od 1 października 2025 r. do 31 grudnia 2027 r.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są główne trasy, na których Koleje Małopolskie planują uruchamianie zastępczej komunikacji autobusowej?
  2. Jakie wymagania techniczne musi spełniać tabor autobusowy oferowany w przetargu na ZKA?
  3. Jaki jest minimalny i maksymalny zakres pracy przewozowej określony w przetargu oraz jakie jest jedyne kryterium oceny ofert?
Koleje Małopolskie potrzebują przewoźnika do obsługi ZKA
Koleje Małopolskie potrzebują przewoźnika do obsługi ZKA

Trasy ZKA

Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest świadczenie planowanej oraz awaryjnej usługi zastępczej komunikacji autobusowej, poprzez zapewnienie na rzecz zamawiającego autobusów wraz z kierowcami na obszarze kursowania pociągów uruchamianych przez Koleje Małopolskie.

Zamawiający wytypował następujące trasy do świadczenia usług ZKA:

  • Kraków Lotnisko – Kraków Główny – Kraków Płaszów – Wieliczka Rynek-Kopalnia,
  • Kraków Główny – Słomniki – Miechów – Kozłów – Sędziszów,
  • Kraków Główny – Kraków Bonarka – Skawina – Podbory Skawińskie – Zator – Oświęcim,
  • Kraków Główny – Kraków Mydlniki – Krzeszowice – Trzebinia – Oświęcim,
  • Kraków Główny – Bochnia – Brzesko Okocim – Tarnów,
  • Kraków Główny – Kraków Batowice – Kraków Nowa Huta – Podłęże,
  • Tarnów – Stróże – Nowy Sącz,
  • Jasło – Nowy Sącz – Muszyna – Krynica-Zdrój,
  • Stróże – Gorlice – Jasło,
  • Kraków Główny – Skawina – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Sucha Beskidzka – Chabówka – Nowy Targ – Zakopane.

Minimalna wielkość pracy przewozowej w okresie obowiązywania umowy to 5.000 wzkm/20 wozodni, zaś maksymalna – może wynieść: 175.000,0 wzkm/700 wozodni.

Koleje Małopolskie potrzebują przewoźnika do obsługi ZKA
Koleje Małopolskie potrzebują przewoźnika do obsługi ZKA

Wymagany tabor

Wykonawca do wykonania usług ZKA będzie zobowiązany zapewnić maksymalnie 6 autobusów jednego dnia. Będą to trzy rodzaje pojazdów spełniające następujące wymagania:

  • minimum 4 autobusy niskopodłogowe lub niskowejściowe z obniżoną podłogą                                         w przynajmniej jednych drzwiach, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym na wózkach inwalidzkich, umożliwiający przewóz co najmniej 60 osób, z czego co najmniej 28 osób na miejscach siedzących. Autobus ma mieć długość nie mniejszą niż 11 m i powinien być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 roku,
  • minimum 6 autobusów umożliwiających przewóz co najmniej 49 osób na miejscach siedzących. Każdy z autobusów ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 roku,
  • minimum 4 autobusy (busy) umożliwiające przewóz co najmniej 16 osób na miejscach siedzących. Autobusy mają być wyprodukowane najwcześniej w 2010 roku.

Koleje Małopolskie czekają na oferty od wykonawców do dnia 5 września. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Przetarg znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1154975

Komentarze