Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZKKM Chrzanów ponawia przetarg na obsługę transportu publicznego. Przez 10 lat

infobus
18.11.2025 08:02
0 Komentarzy

Związek Komunalny Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie ponowił postępowanie dotyczy świadczenia usług w autobusowym transporcie publicznym na lata 2026–2036.

Najnowsze zamówienie opublikowano 17 listopada 2025 roku. Start wyznaczono na 1 stycznia 2026 r., a składanie ofert na … 19 grudnia! Mało czasu! O poprzednim, unieważnionym postępowaniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania taborowe stawia ZKKM w ponowionym przetargu?
  2. Jakie doświadczenie musi wykazać operator, aby zostać dopuszczonym do udziału?
  3. Dlaczego poprzednie postępowanie zostało unieważnione?
Chrzanów ponawia 10-letni przetarg na transport publiczny. Poprzednie oferty przekroczyły budżet
Chrzanów ponawia 10-letni przetarg na transport publiczny. Poprzednie oferty przekroczyły budżet

Drugie podejście ZKKM

W nowym, powtórkowym zamówieniu parametry przewozowe pozostają bez zmian: 8 727 074 wozokilometrów w ciągu 120 miesięcy od początku 2026 roku. Wymagania wobec operatora ponownie obejmują pełną obsługę transportu publicznego na terenie gmin Chrzanów, Trzebinia i Libiąż. Tabor pozostaje jednym z kluczowych elementów przetargu. ZKKM wymaga:

  • 6 autobusów głównych w normie Euro 6, o średnim wieku maksymalnie 4 lata w 2025 roku, z minimum 2 pojazdami z rocznika 2025,
  • 5 autobusów rezerwowych w normie Euro 6, o średnim wieku do 11 lat, z koniecznością odnowienia tak, aby w styczniu 2031 roku żaden z nich nie był starszy niż 2015,
  • co najmniej 25 procent taboru jako pojazdy zeroemisyjne lub wykorzystujące paliwa alternatywne, czyli minimum 3 elektrobusy lub autobusy alternatywne,
  • obowiązek dzierżawy od zamawiającego 4 autobusów hybrydowych.

Równie wysokie są wymagania infrastrukturalne: pełne zaplecze techniczne w promieniu 15 km od dworca ZKKM, warsztaty z kompletem stanowisk serwisowych, myjnia z pozwoleniem wodnoprawnym, zajezdnia z utwardzoną nawierzchnią i odwodnieniem, stacja ładowania autobusów zeroemisyjnych oraz całodobowa dyspozytornia.

Do udziału dopuszczony zostanie wykonawca, który wykaże minimum 1 000 000 wozokilometrów przewozów wykonanych w okresie 2 lat na podstawie maksymalnie trzech umów oraz posiada stosowne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.

W obu przetargach jedynym kryterium była cena. W poprzedniej edycji również zastosowano zasadę: ✅ Cena brutto – 100 procent. Na oferty zamawiający czeka do 19 grudnia 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

cena 100 procent

Wadium pozostaje na poziomie 15 000 000 zł. Okres realizacji zamówienia wynosi 120 miesięcy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e746d7af-b018-479c-aa60-a7d84cc06dd9

Chrzanów ponawia 10-letni przetarg na transport publiczny. Poprzednie oferty przekroczyły budżet

Powtórka po unieważnieniu

Poprzedni przetarg obejmował lata 2026–2035, czyli również 10 lat. Zakładano identyczny wolumen wozokilometrów, identyczne wymagania taborowe i równie rozbudowane zaplecze techniczne. Zamawiający oczekiwał także, podobnie jak teraz, minimum 25 procent taboru zeroemisyjnego oraz dzierżawy 4 hybryd. W pierwszym podejściu budżet zamawiającego wynosił 79 423 755,60 zł brutto.

Tymczasem najtańsza oferta – PKS Tarnobrzeg + Markpol Grupa – opiewała na 84 355 897,28 zł brutto, czyli o 4 932 141,68 zł brutto więcej niż zakładał budżet. Druga oferta, złożona przez Transgór S.A. + Elbud s.j., wyniosła 106 328 626,54 zł brutto, czyli o blisko 26,9 mln zł brutto ponad budżet. Czy za drugim razem będzie taniej? Zobaczmy.

Komentarze