ZKKM Chrzanów unieważnia przetarg na 10-letnią obsługę linii. Budżet nie wytrzymał ofert
30 października 2025 r. Związek Komunalny „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego na obsługę komunikacji miejskiej w aglomeracji w latach 2026–2035.
Decyzję podjęto na podstawie ustawy o PZP – najtańsza oferta znacząco przekraczała budżet zamawiającego. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego unieważniono przetarg na obsługę komunikacji w Chrzanowie?
- Jakie oferty złożono w tym postępowaniu?
- Jaki był główny warunek oceny ofert?
Ambitny przetarg, zbyt wysokie ceny
Postępowanie dotyczyło świadczenia usług publicznego transportu zbiorowego w formie kompleksowej obsługi 14 miejskich i podmiejskich linii autobusowych w Chrzanowie, Trzebini i Libiążu. Kontrakt miał obowiązywać przez 10 lat – od stycznia 2026 do końca 2035 roku – i objąć łącznie 8.727.074 wzkm. Założenia przetargu były ambitne: nowoczesny, nisko- i zeroemisyjny tabor, zaplecze techniczne w promieniu 15 km od dworca ZKKM, dzierżawa czterech autobusów hybrydowych od Związku oraz pełna odpowiedzialność wykonawcy za sprzedaż biletów, utrzymanie pojazdów i gotowość eksploatacyjną. Co najmniej 25% taboru miało być zeroemisyjne lub napędzane paliwami alternatywnymi.
W wyznaczonym terminie wpłynęły dwie oferty:
- Transgór S.A. (Mysłowice) + Elbud s.j. (Jaworzno) – 106.328.626,54 PLN brutto / 98.452.431,98 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden wzkm na poziomie 11,28 PLN.
- PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o. + Markpol Grupa Sp. z o.o. – 84.355.897,28 PLN brutto / 78.107.312,30 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden wzkm na poziomie 8,95 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 79.423.755,60 PLN brutto, czyli 64.564.025,69 PLN netto. Oznacza to, że oferta PKS Tarnobrzeg + Markpol przekroczyła budżet o 4.932.141,68 PLN brutto, a oferta Transgór + Elbud – aż o … 26.904.870,94 PLN brutto.
Analizując punktację, nie pozostawiono miejsca na ocenę techniczną czy jakościową – jedynym kryterium była: ✅ Cena brutto – 100%
W związku z tym, oferta PKS Tarnobrzeg / Markpol – mimo iż zdobyłaby komplet punktów – musiała zostać odrzucona, gdyż przekraczała dostępne środki finansowe. Poza tym jej wybór oznaczałby to rewolucję dotychczasowym układzie komunikacyjnym, a ZKKM nie jest jeszcze chyba na to gotowy.
Techniczne wymagania
Zamówienie zakładało dostarczenie taboru podstawowego liczącego minimum 6 autobusów, z czego przynajmniej 2 miały być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 r.. Średni wiek pojazdów nie mógł przekroczyć 4 lat dla floty podstawowej i 11 lat dla pojazdów rezerwowych. Dodatkowo wykonawca miał zorganizować pełne zaplecze operacyjne: warsztaty, myjnię, stację ładowania elektrobusów, magazyn oraz punkt obsługi klienta. Całość musiała mieścić się w promieniu do 15 km od dworca głównego ZKKM.
Zamawiający – Związek Komunalny „Komunikacja Międzygminna” – zapowiedział, że w najbliższym czasie ogłosi nowe postępowanie. Tym czasem szczegółowe informacje o „starym” zamówieniu znajdują się na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8d623177-d272-4344-92a3-a08f339527fd
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze