ZKKM Chrzanów otworzył dwie oferty. Walka o 10-letni kontrakt autobusowy za ponad 79 mln zł
27 października 2025 roku w Chrzanowie otwarto oferty w przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w aglomeracji na lata 2026–2035.
W postępowaniu złożono dwie oferty i o ile żadna ze złożonych dzisiaj propozycji nie zostanie wykluczona, to w sieci Związku Komunalnego „Komunikacja Międzygminna” szykują się spore zmiany. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert złożono w przetargu ZKKM Chrzanów i jakie firmy wzięły w nim udział?
- Jakie było kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty w tym postępowaniu?
- Jakie wymagania dotyczące taboru i zaplecza technicznego określono w przetargu?
8,7 mln wozokilometrów
Postępowanie ogłoszone przez ZKKM Chrzanów dotyczy kompleksowej obsługi 14 miejskich i podmiejskich linii autobusowych na terenie Chrzanowa, Trzebini i Libiąża przez okres 10 lat. Łącznie do wykonania jest ponad 8,7 mln wozokilometrów w trybie usługowym. Zamówienie zakłada, że operator zapewni tabor spełniający wysokie wymogi środowiskowe, techniczne i jakościowe, w tym autobusy zeroemisyjne oraz pojazdy hybrydowe. Kontrakt obejmuje również dzierżawę czterech autobusów hybrydowych od ZKKM oraz zapewnienie pełnego zaplecza operacyjno-serwisowego w promieniu do 15 km od dworca głównego ZKKM.
W ramach zamówienia operator zobowiązany będzie do świadczenia usług przewozowych z własnym personelem, utrzymania taboru, sprzedaży biletów oraz zapewnienia gotowości eksploatacyjnej pojazdów przez cały okres obowiązywania umowy. Szczególny nacisk położono na nisko- i zeroemisyjność – minimum 25% taboru musi spełniać te kryteria. Do przetargu dopuszczono tylko te podmioty, które w ciągu ostatnich 3 lat wykonały minimum 1 mln wzkm w publicznym transporcie zbiorowym.
Analiza ofert
W postępowaniu złożono dwie oferty:
- Pierwsza oferta pochodzi od konsorcjum firm Transgór S.A. (Mysłowice) oraz Elbud s.j. (Jaworzno) i opiewa na 106.328.626,54 PLN brutto.
- Druga została złożona przez konsorcjum PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o. oraz Markpol Grupa Sp. z o.o., które zaproponowało cenę 84.355.897,28 PLN brutto).
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia to 79.423.755,60 PLN brutto. Oznacza to, że:
- PKS Tarnobrzeg + Markpol – przekracza budżet o 4.932.141,68 PLN brutto,
- Transgór + Elbud – przekracza budżet o 26.904.870,94 PLN brutto.
Jednostkowe stawki za wzkm: PKS Tarnobrzeg / Markpol: – 7,86 PLN netto / 8,49 PLN brutto, natomiast Transgór / Elbud:
– 9,91 PLN netto / 10,70 PLN brutto
Co dalej?
Obecnie czekamy na decyzję ZKKM Chrzanów, który – zgodnie z warunkami przetargu – oceni oferty na podstawie jednego kryterium: ✅ Cena brutto – 100%. Zamawiający nie przewidział dodatkowych kryteriów jakościowych ani środowiskowych – wygrywa najtańsza ważna oferta.
Zamawiający w dokumentacji szczegółowo określił parametry oczekiwanego taboru. Przyszły operator musi posiadać co najmniej 6 autobusów podstawowych (w tym min. 2 wyprodukowane w 2025 r. lub później) oraz 5 pojazdów rezerwowych. Średni wiek taboru podstawowego nie może przekraczać 4 lat, a rezerwowego – 11 lat. Przynajmniej 25% taboru musi stanowić flota zeroemisyjna lub zasilana paliwami alternatywnymi.
Do obowiązków wykonawcy należeć będzie również uruchomienie pełnej infrastruktury technicznej – warsztatów, punktu ładowania elektrobusów, myjni, magazynów i punktu obsługi klienta – w odległości do 15 km od dworca głównego ZKKM. Umowa obejmuje również dzierżawę 4 autobusów hybrydowych należących do Związku.
Zamówienie dotyczy obsługi 14 linii komunikacyjnych: m.in. A, B, La, Lb, Lc, P, 8, 17a, 17b, 25, 29, 32a, 33 i 38 – z planowaną realizacją 8.727.074 wzkm w ciągu 120 miesięcy.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://tender-attachments.com/pl-60/pl60-TED.00594259-2025.zip











Komentarze