Ostróda znów szuka używanego Solarisa do komunikacji miejskiej. Już nie dwa tylko jeden
13 listopada 2025 roku Żegluga Ostródzko-Elbląska Sp. z o.o. ogłosiła nowe postępowanie na zakup używanego autobusu miejskiego marki Solaris.
To kolejne podejście samorządowego przewoźnika po wcześniejszym unieważnieniu zamówienia na dwa takie pojazdy – o czym pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Termin składania ofert w nowym podejściu mija 19 listopada 2025 roku o godzinie 10:00.
Rozkład jazdy:
- Jakiego używanego autobusu poszukuje Żegluga Ostródzko-Elbląska?
- Jakie wymagania techniczne musi spełniać pojazd?
- Jakie kryterium zadecyduje o wyborze oferty?
Jedna „używka”
Nowe postępowanie dotyczy zakupu jednego używanego autobusu miejskiego dla miasta Ostróda, prowadzonego w trybie zapytania ofertowego poza ustawą Pzp. Zamawiający oczekuje pojazdu marki Solaris, z silnikiem DAF, spełniającego normę emisji Euro 6, o mocy minimum 240 kW i roczniku 2014 lub młodszym.
Autobus musi być sprawny technicznie, gotowy do natychmiastowej eksploatacji, zarejestrowany w Polsce (lub z pełną dokumentacją do rejestracji), nieuszkodzony, bez śladów kolizji i z przebiegiem poniżej 850.000 km. Dodatkowo musi posiadać rampę inwalidzką, pełne wyposażenie ITS (tablice Gorba, komputer ASTERIX, monitoring z dostępem zdalnym), klimatyzację i pełne ogrzewanie. Preferowany układ drzwi to 2-2-2, ale dopuszczalny jest także 1-2-2.
Autobus ma być dostarczony w terminie do 7 dni od podpisania umowy, pomalowany w barwy miejskie: zielony (Standox G6/G562), szary jasny (RAL 9006) i szary ciemny (RAL 7015). Malowanie ma nastąpić po oględzinach przez przedstawicieli zamawiającego. Dostawca musi posiadać tytuł prawny do pojazdu i dostarczyć świadectwo homologacji. Odbiór nastąpi w siedzibie zamawiającego z protokołem zdawczo-odbiorczym.
Za pierwszym razem
W poprzednim postępowaniu, ogłoszonym w lipcu 2025 roku, również poszukiwano używanych autobusów marki Solaris. Wówczas wpłynęła tylko jedna oferta – od RAFA INVEST Sp. z o.o. – na dwa autobusy z 2014 roku, która została odrzucona ze względu na niezgodność z wymaganym rokiem produkcji (2016 lub młodsze). Cena tej oferty wynosiła 959.400 PLN brutto, czyli 780.000 PLN netto, co oznaczało 390.000 PLN netto za jeden pojazd.
Z kolei kwota przewidziana na realizację tamtego zamówienia wynosiła 984.000 PLN brutto, czyli 800.000 PLN netto. Pomimo zgodności z budżetem, oferta została formalnie odrzucona. Dlatego w nowym postępowaniu rok produkcji został przesunięty na 2014 lub młodszy, co może otworzyć rynek na szerszy wybór pojazdów z rynku wtórnego.
Kryteria przetargowe
Zamawiający preferuje pojazdy marki Solaris, ze względu na istniejące zaplecze serwisowe, przeszkolony personel i dostępność części. Żegluga planuje ocenić oferty wyłącznie w oparciu o jedno kryterium:
Zamawiający nie przewiduje oceny parametrów technicznych ani jakościowych – decyduje najniższa ważna oferta brutto.
Wszystkie dokumenty ofertowe muszą być złożone przez platformę https://zegluga.ezamawiajacy.pl do dnia 19 listopada 2025 r. do godz. 10:00. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://zegluga.ezamawiajacy.pl/pn/ZEGLUGA/demand/notice/public/192374/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze