Żegluga Ostródzko-Elbląska z jedną ofertą na dwa autobusy używane marki Solaris
30 lipca 2025 roku Żegluga Ostródzko-Elbląska, pełniąca także funkcję miejskiego przewoźnika, ujawniła wyniki postępowania dotyczącego zakupu dwóch używanych autobusów marki Solaris.
Wpłynęła tylko jedna oferta, co stawia samorząd przed decyzją: przyjąć propozycję czy ponowić procedurę. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakiej marki używane autobusy planuje zakupić Żegluga Ostródzko-Elbląska?
- Jaki był maksymalny dopuszczalny przebieg autobusów określony w przetargu?
- Ile wynosi cena netto za jeden autobus zaproponowany przez firmę RAFA INVEST?
Dwie „używki”
Przetarg dotyczy dostawy dwóch używanych autobusów miejskich klasy MAXI na potrzeby Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej. Pojazdy mają wzmocnić flotę miejskiej komunikacji i zostały zamówione w dwóch osobnych częściach – każda po jednym autobusie. Założenia były jasne: Solaris, silnik Diesla Euro 6, przebieg poniżej 550 tys. km, produkcja 2016 lub nowsza, pełna dokumentacja, klimatyzacja, niskiej podłogi lub niskoweściowe, gotowe do eksploatacji. Dodatkowo wymagano integracji z systemem kiedyprzyjedzie.pl i tablicami LED zgodnymi z PIXEL3.
W przetargu wpłynęła jedna oferta od firmy RAFA INVEST Sp. z o.o. z Nowego Sącza. Wartość oferty dla każdej z części wyniosła 479.700 PLN brutto, co odpowiada 390.000 PLN netto za jeden autobus. Łącznie daje to 959.400 PLN brutto za dwa pojazdy, czyli 780.000 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację całego zamówienia wynosi 984.000 PLN brutto, co przekłada się na 800.000 PLN netto. Oferta RAFA INVEST zmieściła się w budżecie – pozostawiając ok. 24.600 PLN brutto rezerwy. To oznacza, że cena jednostkowa netto za jeden autobus wynosi 390.000 PLN netto – akceptowalny poziom jak na rynek wtórny pojazdów spełniających normy Euro 6 i wyposażonych w systemy ITS.
Teraz wszystko zależy od decyzji zamawiającego, który oceni ofertę wyłącznie w oparciu o jedno kryterium:
✅ Cena – 100%
Zamówienie jest nieskomplikowane technicznie, ale Żegluga Ostródzko-Elbląska zaznaczyła szczegółowe wymagania, które musi spełniać oferta. Autobusy muszą mieć min. 29 miejsc siedzących, co najmniej 57 stojących, retarder, podest inwalidzki, komputer pokładowy sterujący tablicami LED, pełną dokumentację rejestracyjną oraz być gotowe do eksploatacji w ciągu 30 dni od podpisania umowy.
Jeśli RAFA INVEST spełni wszystkie techniczne warunki, Ostróda już wkrótce wzbogaci się o dwa używane, ale pełnosprawne Solarisy. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: https://zegluga.ezamawiajacy.pl
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze