PKS Tarnobrzeg obsłuży Zastępczą Komunikację Autobusową dla Kolei Małopolskich
25 września 2025 r. Koleje Małopolskie poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na świadczenie usług planowej i awaryjnej zastępczej komunikacji autobusowej.
Największa liczbę punktów w oceni komisji przetargowej uzyskała oferta złożona przez PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o.. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na Zastępczą Komunikację Autobusową dla Kolei Małopolskich?
- Jaka była wartość najtańszej oferty złożonej w postępowaniu?
- Od kiedy do kiedy ma obowiązywać umowa na świadczenie usług ZKA?
Zastępcza Komunikacja Autobusowa
Postępowanie dotyczyło województwa małopolskiego i objęło kompleksową usługę zapewnienia autobusów wraz z kierowcami na potrzeby komunikacji zastępczej (ZKA) – zarówno w sytuacjach zaplanowanych, jak i awaryjnych. Koleje Małopolskie chcą zabezpieczyć możliwość szybkiego uruchomienia przewozów autobusowych na kluczowych trasach regionu, takich jak Kraków – Zakopane, Tarnów – Nowy Sącz czy Kraków – Oświęcim.
Umowa ma obowiązywać od 1 października 2025 r. do 31 grudnia 2027 r. Przewoźnik będzie musiał być gotów do natychmiastowej realizacji kursów nawet z dnia na dzień, wykorzystując pojazdy typu bus, MIDI i MAXI – w liczbie nawet 6 pojazdów jednocześnie. Zakres przewozów określono elastycznie – od minimum 5.000 wzkm do maksymalnie 175.000 wzkm w całym okresie obowiązywania kontraktu.
Zamówienie było prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Wpłynęły cztery oferty:
- Najkorzystniejszą ofertę złożył PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o., proponując realizację zamówienia za 699.300 PLN brutto / 647.500 PLN netto.
- P.P.H.U. MARK-TRAWEL Marek Wielgus zaoferował 831.554,64 PLN brutto / 676.870 PLN netto,
- EUROBUS Polska Sp. z o.o. – 1.663.200 PLN brutto / 1.352.195 PLN netto,
- a PKS Przemyśl Sp. z o.o. – 2.343.600 PLN brutto / 1.905.365 PLN netto.
Wszystkie oferty w budżecie
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 2.494.800 PLN brutto / 2.028.292 PLN netto, co oznacza, że wszystkie złożone oferty zmieściły się w budżecie.
Oferty PKS Tarnobrzeg i MARK-TRAWEL pozostawiły znaczny margines finansowy, co miało znaczenie przy ocenie. Ostateczna decyzja została podjęta zgodnie z jednym kryterium: cena – 100%, gdzie oferta PKS Tarnobrzeg otzrymała 100 pkt., a MARK-TRAWEL – 84.10 pkt. W tej chwili czekamy na podpisanie umowy z wybranym wykonawcą.
Opis techniczny
Zamawiający oczekuje od wykonawcy zapewnienia gotowości operacyjnej przez cały okres obowiązywania umowy. Wymagane są autobusy niskopodłogowe lub niskowejściowe o długości powyżej 11 m – co najmniej cztery sztuki, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Do tego przewoźnik ma dysponować co najmniej sześcioma autobusami z minimum 49 miejscami siedzącymi oraz czterema minibusami z co najmniej 16 miejscami siedzącymi. Wszystkie pojazdy muszą posiadać klimatyzację i ogrzewanie.
Usługi ZKA mają ruszyć 1 października 2025 r. i być gotowe do realizacji zarówno w ramach planowych remontów torów, jak i nagłych awarii czy zdarzeń kryzysowych. Szczegółowe informacje o zamówieniu na:👉 SWZ Koleje Małopolskie – DZ.26.248.2025
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze