MZK Bielsko-Biała wybiera stację ładowania e-busów od ZPUE. Arinea i Mostostal odrzuceni
Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej poinformował o podpisaniu umowy z ZPUE na zaprojektowanie i budowę stacji ładowania elektrobusów.
Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla rozwoju transportu publicznego w mieście i wpisuje się w program „Zielony Transport Publiczny”. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy obejmuje inwestycja w nową stację ładowania elektrobusów w Bielsku-Białej?
- Dlaczego MZK zdecydowało się wybrać ofertę ZPUE S.A., mimo że była najdroższa?
- W jakim terminie ma zostać zrealizowana budowa całej infrastruktury ładowania?
Z umową
Stacja ładowania autobusów elektrycznych powstanie w bazie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Bielsku-Białej. Przewoźnik podał, że zawarł umowę z wykonawcą – firmą ZPUE SA . Systemy plug in oraz pantografowe umożliwią równoczesne ładowanie 16 autobusów.
-„Powstanie kompletna infrastruktura obejmująca pięć dwustanowiskowych ładowarek plug in oraz trzy dwustanowiskowe stacje pantografowe. Ładowarki mają moc od 120 do 180 kW, co łącznie daje osiem urządzeń o całkowitej mocy 1080 kW. Systemy plug in i pantografowe umożliwią równoczesne ładowanie szesnastu autobusów” – podał w komunikacie komunalny przewoźnik.
Wartość umowy opiewa na ponad 8,5 mln zł; wykonawca ma dziewięć miesięcy na wywiązanie się z niej. Budowa stacji ładowania jest częścią przedsięwzięcia „Elektryfikacja taboru komunikacji miejskiej na terenie miasta Bielsko-Biała”, który zakłada również zakup 16 autobusów elektrycznych: dwunastu o długości 12 m oraz czterech przegubowych 18-metrowców. Bielski MZK zawarł już umowy z ich wytwórcami. Krótsze pojazdy dostarczy Irizar e-mobility, a dłuższe – Solaris Bus&Coach. Pojazdy wyjadą na bielskie ulice w pierwszej połowie przyszłego roku.
Wartość całego projektu wyniosła blisko 78,5 mln zł. Dofinansowanie z KPO sięga 57,9 mln zł. Przewoźnik pożyczy też ponad 5,7 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Rażąco niska cena
W bielskim przetargu wzięły udział trzy firmy:
- Najtańszą ofertę złożyła Arinea sp. z o.o. – 4.326.295,97 PLN brutto / 3.517.313,80 PLN netto, co dawało średnią cenę jednostkową netto za jeden punkt ładowania na poziomie ok. 439.664 PLN netto.
- Drugą ofertę złożyła Mostostal Kraków S.A. na kwotę 6.124.170,00 PLN brutto / 4.979.000,00 PLN netto,
- trzecią ZPUE S.A. – 8.548.534,44 PLN brutto / 6.950.028,00 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 10.989.596,13 PLN brutto, co oznaczało, że wszystkie trzy oferty mieściły się w budżecie zamawiającego. Ostatecznie, mimo wyższej ceny, MZK Bielsko-Biała zdecydowało się na wybór oferty ZPUE S.A., uznając propozycje Arinea i Mostostal Kraków za zawierające rażąco niską cenę i odrzucając je na podstawie wewnętrznego regulaminu zamówień. Ostatecznego wyboru dokonano na podstawie przetargowego kryterium. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1129682
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze