Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Bielsko-Biała mocno zaoszczędzi na ładowarkach. Trzy oferty w budżecie

infobus
05.08.2025 15:01
0 Komentarzy

5 sierpnia 2025 r. Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej otworzył oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę stacji ładowania dla elektrobusów wraz z całą niezbędną infrastrukturą techniczną.

Realizacja będzie prowadzona w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia transformacji floty – e-busy wymagają stałego dostępu do wydajnych źródeł zasilania, a dotychczasowe zaplecze wymagało rozbudowy. Realizacja tej inwestycji umożliwi także zakup kolejnych pojazdów zeroemisyjnych w kolejnych latach.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie elementy obejmuje zakres zamówienia na budowę stacji ładowania elektrobusów w Bielsku-Białej?
  2. Jakie są etapy realizacji inwestycji i harmonogram prac?
  3. Jakie oferty złożyły firmy w przetargu na budowę stacji ładowania i jakie były ich ceny?

Zakres zamówienia

Postępowanie zostało opublikowane 18 czerwca 2025 r. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową realizację inwestycji obejmującej projekt i budowę stacji ładowania dla elektrobusów na potrzeby transportu publicznego w Bielsku-Białej. Projekt realizowany jest w ramach programu „zielony transport Publiczny” z dofinasowaniem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, jako część inwestycji G 1.3.2. „Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy)”.

Zakres zamówienia to:

  • opracowanie dokumentacji projektowej,
  • uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych,
  • budowa stacji ładowania,
  • instalacja łącznie 8 ładowarek: 5 ładowarek dwustanowiskowych plug-in (min. 2x60kW), 2 ładowarki pantografowe (2x90kW), 1 ładowarka pantografowa (2x60kW),
  • wykonanie kratowej bramownicy pod pantografy,
  • budowa nowej nawierzchni i jej odwodnienia,
  • uruchomienie infrastruktury i szkolenia personelu.

Etapy inwestycji

Przewidziano cztery etapy prac, zakończone do 9 miesięcy od podpisania umowy:

  • Etap I – projekt i uzgodnienia: do 4 miesięcy,
  • Etap II – montaż ładowarek plug-in: do 7 miesięcy,
  • Etap III – montaż ładowarek pantografowych i bramownicy: do 8 miesięcy,
  • Etap IV – dokumentacja powykonawcza i szkolenia: do 9 miesięcy.

Wymagania wobec wykonawców są wysokie – muszą oni m.in. wykazać się doświadczeniem w realizacji: co najmniej 2 robót budowlanych stacji ładowania dużej mocy dla transportu publicznego, w tym jednej z budową bramownicy pantografowej, oraz przynajmniej jednego projektu stacji ładowania dużej mocy.

W zakresie personelu wymagane jest posiadanie zespołu składającego się m.in. z kierowników robót w branży elektrycznej, budowlanej, drogowej i teleinformatycznej oraz osób z kwalifikacjami eksploatacyjnymi i dozorowymi.

Trzy oferty

5 sierpnia MZK otworzył oferty od trzech firm:

  • ZPUE S.A. – cena 8.548.534,44 PLN brutto/ 6.950.028,00 PLN netto,
  • Mostostal Kraków S.A. – cena 6.124.170,00 PLN brutto/ 4.979.000,00 PLN netto,
  • Arinea sp. z o.o. – cena 4.326.295,97 PLN brutto/ 3.517.313,80 PLN netto.
MZK Bielsko-Biała mocno zaoszczędzi na ładowarkach. Trzy oferty w budżecie
MZK Bielsko-Biała mocno zaoszczędzi na ładowarkach. Trzy oferty w budżecie

Zamawiający poinformował, że na ładowarki ma przygotowaną sumę 10.989.596,13 PLN brutto. MZK otrzymało oferty w budżecie, z czego najtańsza z nich – od Arinea nie przekracza nawet 50% budżetu. Komisja przetargowa oceni oferty mając na uwadze jedynie kryterium ceny (100%).

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1129682

Komentarze