MZK Bielsko-Biała mocno zaoszczędzi na ładowarkach. Trzy oferty w budżecie
5 sierpnia 2025 r. Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej otworzył oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę stacji ładowania dla elektrobusów wraz z całą niezbędną infrastrukturą techniczną.
Realizacja będzie prowadzona w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia transformacji floty – e-busy wymagają stałego dostępu do wydajnych źródeł zasilania, a dotychczasowe zaplecze wymagało rozbudowy. Realizacja tej inwestycji umożliwi także zakup kolejnych pojazdów zeroemisyjnych w kolejnych latach.
Rozkład jazdy:
- Jakie elementy obejmuje zakres zamówienia na budowę stacji ładowania elektrobusów w Bielsku-Białej?
- Jakie są etapy realizacji inwestycji i harmonogram prac?
- Jakie oferty złożyły firmy w przetargu na budowę stacji ładowania i jakie były ich ceny?
Zakres zamówienia
Postępowanie zostało opublikowane 18 czerwca 2025 r. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową realizację inwestycji obejmującej projekt i budowę stacji ładowania dla elektrobusów na potrzeby transportu publicznego w Bielsku-Białej. Projekt realizowany jest w ramach programu „zielony transport Publiczny” z dofinasowaniem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, jako część inwestycji G 1.3.2. „Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy)”.
Zakres zamówienia to:
- opracowanie dokumentacji projektowej,
- uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych,
- budowa stacji ładowania,
- instalacja łącznie 8 ładowarek: 5 ładowarek dwustanowiskowych plug-in (min. 2x60kW), 2 ładowarki pantografowe (2x90kW), 1 ładowarka pantografowa (2x60kW),
- wykonanie kratowej bramownicy pod pantografy,
- budowa nowej nawierzchni i jej odwodnienia,
- uruchomienie infrastruktury i szkolenia personelu.
Etapy inwestycji
Przewidziano cztery etapy prac, zakończone do 9 miesięcy od podpisania umowy:
- Etap I – projekt i uzgodnienia: do 4 miesięcy,
- Etap II – montaż ładowarek plug-in: do 7 miesięcy,
- Etap III – montaż ładowarek pantografowych i bramownicy: do 8 miesięcy,
- Etap IV – dokumentacja powykonawcza i szkolenia: do 9 miesięcy.
Wymagania wobec wykonawców są wysokie – muszą oni m.in. wykazać się doświadczeniem w realizacji: co najmniej 2 robót budowlanych stacji ładowania dużej mocy dla transportu publicznego, w tym jednej z budową bramownicy pantografowej, oraz przynajmniej jednego projektu stacji ładowania dużej mocy.
W zakresie personelu wymagane jest posiadanie zespołu składającego się m.in. z kierowników robót w branży elektrycznej, budowlanej, drogowej i teleinformatycznej oraz osób z kwalifikacjami eksploatacyjnymi i dozorowymi.
Trzy oferty
5 sierpnia MZK otworzył oferty od trzech firm:
- ZPUE S.A. – cena 8.548.534,44 PLN brutto/ 6.950.028,00 PLN netto,
- Mostostal Kraków S.A. – cena 6.124.170,00 PLN brutto/ 4.979.000,00 PLN netto,
- Arinea sp. z o.o. – cena 4.326.295,97 PLN brutto/ 3.517.313,80 PLN netto.
Zamawiający poinformował, że na ładowarki ma przygotowaną sumę 10.989.596,13 PLN brutto. MZK otrzymało oferty w budżecie, z czego najtańsza z nich – od Arinea nie przekracza nawet 50% budżetu. Komisja przetargowa oceni oferty mając na uwadze jedynie kryterium ceny (100%).
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1129682
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze