Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy oferty w wielkim przetargu liniowym ZTM Warszawa: Mobilis, PKS Gostynin i Relobus

infobus
25.04.2025 18:01
0 Komentarzy

25 kwietnia 2025 roku Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie otworzył oferty w jednym z największych postępowań na rynku przewozów liniowych w Polsce.

W przetargu na obsługę 150 autobusami w trzech klasach – MIDI, MAXI i MEGA – o kontrakt wart miliardy złotych walczą Relobus, PKS Gostynin i Skierniewice oraz Mobilis. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Która firma zaoferowała najniższą cenę za wozokilometr we wszystkich trzech częściach przetargu?
  2. Jakie były ceny brutto za wozokilometr zaproponowane przez Mobilis w każdej z części?
  3. W której części przetargu różnica między najwyższą a najniższą ceną za wozokilometr była największa?

Trzy oferty

Stołeczny mega przetarg liniowy dotyczy świadczenia usług przewozu osób na trasach ZTM Warszawa przez okres 10 lat. Kontrakt podzielono na trzy części – każda obejmuje 50 autobusów danej klasy wraz z rezerwą pojazdów i realizacją około 4.200.000 wozokilometrów rocznie. Autobusy muszą być fabrycznie nowe i mogą mieć napęd diesla lub hybrydowy.

W części I, dotyczącej autobusów o długości około 9 metrów, złożono trzy oferty:

  • Relobus538.876.800 PLN brutto / 12,83 PLN brutto/wzkm
  • PKS Gostynin + Skierniewice624.607.200 PLN brutto / 14,87 PLN brutto/wzkm
  • Mobilis592.855.200 PLN brutto / 14,12 PLN brutto/wzkm

W części II, dla autobusów 12-metrowych, złożono oferty:

  • Relobus604.648.800 PLN brutto / 14,40 PLN brutto/wzkm
  • PKS Gostynin + Skierniewice627.328.800 PLN brutto / 14,94 PLN brutto/wzkm
  • Mobilis588.319.200 PLN brutto / 14,01 PLN brutto/wzkm

W części III, obejmującej autobusy 18-metrowe, wpłynęły dwie oferty:

  • Relobus601.020.000 PLN brutto / 14,31 PLN brutto/wzkm
  • Mobilis657.266.400 PLN brutto / 15,65 PLN brutto/wzkm

Kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi odpowiednio:

  • część I – 521.640.000 PLN brutto,
  • część II – 544.320.000 PLN brutto,
  • część III – 589.680.000 PLN brutto.
Relobus, PKS i Mobilis walczą o gigantyczny kontrakt liniowy od WTP
Relobus, PKS i Mobilis walczą o gigantyczny kontrakt liniowy od WTP

Analiza cen i budżetu

W części I najniższą ofertę złożył Relobus, jednak jej wartość 538.876.800 PLN brutto (czyli 438.100.650 PLN netto) przewyższa budżet zamawiającego o 17.236.800 PLN brutto. To daje 8.762.013 PLN netto za roczną obsługę, co w przeliczeniu oznacza 1.752.402 PLN netto rocznie za każdy autobus MIDI.

W części II najtańsza oferta to Mobilis588.319.200 PLN brutto (478.788.780 PLN netto), przekraczająca budżet o 43.999.200 PLN brutto. Daje to koszt 9.575.775 PLN netto rocznie, a jednostkowy koszt netto na autobus MAXI to 1.915.155 PLN netto rocznie.

W części III ponownie Relobus zaproponował najniższą cenę 601.020.000 PLN brutto (488.634.146 PLN netto), przekraczając budżet o 11.340.000 PLN brutto. To oznacza 9.772.683 PLN netto rocznie, czyli 1.954.537 PLN netto rocznie za jeden autobus MEGA.

Relobus, PKS i Mobilis walczą o gigantyczny kontrakt liniowy od WTP
Relobus, PKS i Mobilis walczą o gigantyczny kontrakt liniowy od WTP

Co dalej?

Relobus przedstawił najniższe ceny we wszystkich częściach przetargu, jednak ich oferty nie mieszczą się w budżetach ZTM. Mobilis okazał się najtańszy w części II, ale również przekroczył zakładany limit. Najwyższe ceny zaoferowało konsorcjum PKS Gostynin i Skierniewice, które znacząco odstaje cenowo.

Wybór zwycięzcy będzie teraz zależał od oceny ofert według kryteriów:
✅ cena – 80%
✅ alternatywne źródło zasilania – 20%.

Przypomnijmy, że „liniowe” autobusy muszą być fabrycznie nowe, z napędem diesla lub hybrydowym, przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Rozpoczęcie świadczenia usług zaplanowano najwcześniej:

  • dla części I – 1 lutego 2026,
  • dla części II – 1 stycznia 2026,
  • dla części III – 1 grudnia 2026.

Decyzja o anulowaniu przetargu lub wyborze wykonawcy spodziewana jest w najbliższych tygodniach. Więcej informacji: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/152629/details

Komentarze