Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powtórka na cztery MINI autobusy spalinowe dla MZK Bielsko-Biała. Busimport znów sam

infobus
16.04.2025 19:02
0 Komentarzy

16 kwietnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej otworzył oferty w przetargu na dostawę czterech autobusów klasy MINI o napędzie spalinowym.

Podobnie jak za pierwszym razem, także i w drugim podejściu wpłynęła tylko jedna oferta – od firmy VBI Busimport PL. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert wpłynęło w przetargu MZK Bielsko-Biała na minibusy?
  2. Czy jedyna oferta mieści się w budżecie zamówienia?
  3. Jakie kryteria będą decydowały o wyborze oferty?
Powtórka z MINI w Bielsku-Białej. Tylko jeden gracz w grze
Powtórka z MINI w Bielsku-Białej. Tylko jeden gracz w grze

Bielskie minibusy

Przedmiotem bielskiego postępowania jest zakup czterech miejskich autobusów klasy I, kategorii MINI, o długości od 7,7 do 8,5 metra, spełniających najnowsze normy emisji spalin Euro 6. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe na całej długości z układem drzwi 2-2-0 lub 1-2-0, przeznaczone do ruchu miejskiego z pełnym wyposażeniem pasażerskim i informacyjnym.

W postępowaniu otwarto jedną ofertę, złożoną przez firmę VBI Busimport PL z Nekli, opiewającą na: 5.254.560 PLN brutto / 4.272.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto NovoCity Life na poziomie 1.068.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 4.674.000 PLN brutto, co oznacza, że oferta przekracza budżet o 580.560 PLN brutto. Choć różnica nie jest duża (ok. 12,4%), oznacza konieczność podjęcia decyzji przez MZK: czy znajdą środki na dopłatę, czy przetarg znów zostanie unieważniony.

Powtórka z MINI w Bielsku-Białej. Tylko jeden gracz w grze
Powtórka z MINI w Bielsku-Białej. Tylko jeden gracz w grze

Jakie autobusy dla MZK?

Czekamy zatem na ocenę formalno-merytoryczną oferty i decyzję MZK. Ostateczny wybór zostanie dokonany na podstawie następujących przetargowych kryteriów:

✅ Cena – 60%
✅ Rozwiązania techniczne – 30%
✅ Warunki gwarancji – 10%

Wymagania techniczne są szczegółowo określone. Autobusy mają mieć długość do 8,5 m, dwie pary drzwi, silnik wysokoprężny o mocy min. 125 kW, spełniający normę Euro 6. Wymagana jest m.in. skrzynia biegów 6-biegowa, przebieg międzyobsługowy powyżej 60.000 km, konstrukcja z materiałów odpornych na korozję, klimatyzacja z ograniczoną ilością czynnika chłodniczego, oraz minimum 23 miejsca siedzące.

Zamówienie obejmuje również wymogi dotyczące trwałości konstrukcji, jakości materiałów oraz wyposażenia technicznego, jak choćby: LED-owe tablice kierunkowe, systemy informacji pasażerskiej, zamkniętą kabinę kierowcy i wandaloodporne siedzenia. Pojazdy muszą posiadać silnik o mocy co najmniej 125 kW i pojemności powyżej 4,0 dm³ oraz spełniać rygorystyczne wymagania konstrukcyjne wynikające z Regulaminu 66 EKG ONZ.

Dostawa planowana jest w ramach standardowego harmonogramu, w ciągu kilku miesięcy od podpisania umowy. Pełna dokumentacja przetargowa: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1066269

Komentarze