Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Nova ma cztery oferty na cztery ładowarki plug-in do elektrobusów

infobus
31.05.2025 17:02
0 Komentarzy

30 maja 2025 roku otwarto oferty w przetargu na dostawę, montaż i uruchomienie czterech dwustanowiskowych, mobilnych stacji ładowania autobusów elektrycznych dla spółki PKS Nova.

Postępowanie dotyczy Białegostoku, Suwałk, Łomży i Zambrowa – czterech kluczowych punktów w infrastrukturze PKS Nova, gdzie mają zostać rozlokowane fabrycznie nowe ładowarki plug-in o mocy 120 kW. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są wymagania techniczne wobec mobilnych stacji ładowania zamawianych przez PKS Nova?
  2. Które firmy złożyły oferty i jak kształtowały się ich ceny jednostkowe?
  3. Jakie kryteria przetargowe będą decydowały o wyborze najkorzystniejszej oferty?
PKS Nova ma cztery oferty na cztery ładowarki plug-in do elektrobusów
Kto naładuje elektryki PKS Nova? Cztery firmy z ofertami na stacje plug-in

Cztery oferty

Każda z mobilnych stacji ma umożliwiać ładowanie dwóch autobusów jednocześnie z mocą 2 × 60 kW lub jednego autobusu z pełną mocą. Przetarg obejmuje również montaż, uruchomienie, szkolenie personelu i zapewnienie bezpłatnego dostępu do systemu telemetrycznego przez 10 lat. Wymagana jest także mobilność urządzeń, blokada pozycji, fizyczne zabezpieczenia i szybki serwis.

Zamówienie jest częścią szerszego planu dekarbonizacji taboru PKS Nova – spółka inwestuje zarówno w elektrobusy, jak i równolegle w rozwój infrastruktury ładowania.

Do postępowania zgłosiły się cztery firmy:

  • Najtańszą ofertę złożył ZAKŁAD AUTOMATYKI I URZĄDZEŃ POMIAROWYCH AREX z Gdyni – 585.480 PLN brutto / 476.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jedną ładowarkę mobilną na poziomie 119.000 PLN netto.
  • Druga w kolejności cenowej była oferta ENIKA z Łodzi – 658.081 PLN brutto / 535.050 PLN netto (133.763 PLN netto za jedną ładowarkę).
  • Trzecią ofertę złożyła Elektrometal SA z Cieszyna – 673.548 PLN brutto / 547.603 PLN netto (136.901 PLN netto za sztukę).
  • Najdroższą ofertę (co jest dość zaskakujące patrząc na poprzednie przetargi na ładowarki) zaproponowała ARINEA z Borka – 700.059,42 PLN brutto / 569.969 PLN netto (142.492 PLN netto za urządzenie).

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 664.200 PLN brutto, co oznacza, że trzy z czterech ofert mieszczą się w budżecie zamawiającego.

PKS Nova ma cztery oferty na cztery ładowarki plug-in do elektrobusów
Kto naładuje elektryki PKS Nova? Cztery firmy z ofertami na stacje plug-in

Co dalej?

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ Cena brutto – 60%
✅ Okres gwarancji – 20%
✅ Termin wykonania – 20% (maksymalna punktacja za realizację w ciągu 8 miesięcy)

Zamawiający oczekuje mobilnych stacji ładowania o mocy 120 kW z opcją ładowania dwóch pojazdów równocześnie. Urządzenia muszą być zgodne z zasadą DNSH, objęte co najmniej 36-miesięczną gwarancją, zapewniać możliwość zdalnego monitoringu oraz szybki czas serwisu – maksymalnie 2 dni robocze. Wszystkie cztery stacje mają być rozlokowane w czterech lokalizacjach: Białystok, Suwałki, Łomża i Zambrów. Termin dostawy nie został dokładnie określony, ale punktowane będą oferty z realizacją w czasie do ośmiu miesięcy.

Więcej szczegółów w dokumentacji przetargowej: Link do SWZ – 4 ładowarki – postępowanie PKS NOVA – PT/4/2025/2

Komentarze