Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Leśna chce trzy minibusy. Mogą być od różnych dostawców. Analiza SWZ

infobus
19.10.2025 13:04
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Leśnej szuka dostawców trzech autobusów niskoemisyjnych. Będą to autobusy klasy II kategorii MINI.

Zamówienie ogłoszono 10 października 2025 r. i dotyczy zakupu pojazdów dostosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Inwestycja współfinansowana jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (Komponent E: Zielona, inteligentna mobilność, Inwestycja: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy). O ogłoszeniu zapytania ofertowego na nowe pojazdy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pora na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów niskoemisyjnych planuje zakupić PKS Leśna?
  2. Jakiej klasy i kategorii mają być zamówione pojazdy?
  3. Kiedy przewidziano otwarcie ofert w przetargu?

Kryteria oceny ofert

Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części, z czego każda obejmuje dostawę jednego autobusu. Każda część zamówienia zostanie oceniona według następujących kryteriów:

  • Ceny – 60 pkt,
  • Zaoferowania jednego bezpłatnego przeglądu okresowego autobusu – 40 pkt.
PKS Leśna chce trzy minibusy. Mogą być od różnych dostawców. Analiza SWZ
PKS Leśna chce trzy minibusy. Mogą być od różnych dostawców. Analiza SWZ

Specyfikacja techniczna

Wszystkie autobusy mają mieć długość od 7,5 do 8,5 m, szerokość od 2,0 do 2,2 m i wysokość do 3,1 m. Pojazdy mają być wyposażone w 19 miejsc siedzących (część 1 i 2 zapytania ofertowego) oraz w minimum 15 miejsc siedzących (część 3). Co najmniej dwa miejsca mają być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wymagany układ drzwi to 1-2-0. Będą to konstrukcje z niską podłogą w tylnej części przestrzeni dla pasażerów. Zamawiający dopuszcza stopnie poprzeczne podłogi tylko z wyłączeniem tylnej części autobusów. Wymogiem jest też brak stopni w tylnych drzwiach wejściowych.

Jednostka napędowa to silnik o mocy 170 – 190 KM, spełniający normę emisji spalin Euro 6. Autobusy muszą być wyposażone w zbiornik paliwa o pojemności min. 70 litrów.

Stanowisko pracy kierowcy ma być przeszklone i częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego. Kabina będzie wyposażona m.in. w wieszak na ubranie oraz min. dwa schowki, uchwyt dla kierowcy na napoje, gniazdo zapalniczki 12 V oraz w gniazdo USB.

Pasażerowie pojadą na fotelach typu pozamiejskiego z wkładkami  tapicerskimi o wysokiej odporności na zużycie oraz ergonomicznym kształcie. Fotele będą wyposażone trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Wykonawca będzie zobligowany do udzielenia gwarancji na oferowany pojazd w okresie min. 24 miesiące.

Podsumowanie

SWZ nie przewiduje żadnych kryteriów technicznych ani też wymogów, które w jakikolwiek sposób mogłyby wpłynąć na liczbę złożonych ofert. W efekcie spodziewamy się klasycznego pojedynku o to zamówienie. Mowa o takich oferentach jak np. Mercus czy Automet. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 20 października.

Na koniec podajemy link do zamówienia: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/249007

Komentarze