Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka”. Oferta na dwa elektrobusy

infobus
26.09.2025 15:05
0 Komentarzy

26 września 2025 roku poznaliśmy ofertę w przetargu na dostawę dwóch używanych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI dla MZK Bielsko-Biała.

Postępowanie. dotyczy wykupu pojazdów znanych mieszkańcom jako „Bolek” i „Lolek”. To dwa elektrobusy Urbino 9 LE electric, dotychczas użytkowane przez MZK w leasingu długoterminowym. Jedyną propozycję złożyła firma Solaris Bus & Coach. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie autobusy obejmuje przetarg MZK Bielsko-Biała i w jakich warunkach były dotąd użytkowane?
  2. Jaką ofertę złożył Solaris i jak wypada ona w porównaniu z budżetem zamawiającego?
  3. Jakie są kryteria oceny ofert i z jakich środków finansowana jest inwestycja?
MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka”. Oferta na dwa elektrobusy
MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka”. Oferta na dwa elektrobusy

Wykupić elektrobusy

Przetarg ogłoszony 26 sierpnia 2025 roku przez Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej dotyczył dostawy dwóch używanych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI. Pojazdy muszą być w pełni niskopodłogowe, zeroemisyjne, mieć maksymalnie 3 lata, pochodzić z rynku unijnego lub państw objętych umowami handlowymi z UE i spełniać określone warunki techniczne, w tym wymagania dotyczące systemu ładowania plug-in.

Zamawiający postawił też warunki formalne – wymagane minimum to 1 mln zł środków własnych lub zdolności kredytowej oraz doświadczenie w dostawie co najmniej dwóch autobusów elektrycznych w ciągu ostatnich trzech lat. Całość inwestycji jest finansowana ze środków własnych spółki, bez udziału funduszy unijnych.

Postępowanie. dotyczy wykupu pojazdów znanych mieszkańcom jako „Bolek” i „Lolek”. To dwa elektrobusy Urbino 9 LE electric, dotychczas użytkowane przez MZK w leasingu długoterminowym. Umowa ta wygasa w 2025 roku, a spółka planuje ich wykup na stałe. Pojazdy na co dzień obsługują przewozy szkolne i weekendowe linie miejskie.

MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka”. Oferta na dwa elektrobusy
MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka”. Oferta na dwa elektrobusy

Jedna oferta

Do przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją firma Solaris Bus & Coach sp. z o.o., proponując dostawę dwóch elektrobusów za kwotę 2.380.000 PLN netto, czyli 2.927.400 PLN brutto. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w budżecie wynosi 2.829.000 PLN brutto, co oznacza, że oferta przekracza budżet o 98.400 PLN brutto.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ Cena – 60%
✅ Rozwiązania techniczne – 20%
✅ Warunki gwarancji – 10%
✅ Termin realizacji dostawy – 10%

Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest na https://platformazakupowa.pl/transakcja/1151365

MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka”. Oferta na dwa elektrobusy
MZK Bielsko-Biała chce wykupić „Bolka” i „Lolka”. Oferta na dwa elektrobusy

Zakupowe tło

„Bolek” i „Lolek” to dwa elektrobusy typu Solaris Urbino 9 LE electric, które jako pierwsze pojazdy zeroemisyjne na stałe zasiliły flotę MZK Bielsko-Biała. Ich nazwy to bezpośrednie odniesienie do kultowych postaci z Bielska-Białej, znanych z produkcji Studia Filmów Rysunkowych – wykorzystanie motywów i grafik uzgodniono z właścicielem praw autorskich.

Pojazdy weszły do eksploatacji w ramach leasingu długoterminowego i pełnią funkcje przede wszystkim w przewozach szkolnych dzieci z niepełnosprawnościami w dni robocze, a w weekendy obsługują miejskie linie o niskim napełnieniu. Każdy z autobusów zabiera do 56 pasażerów, a ich baterie o pojemności 280 kWh ładowane są w zajezdni przy ul. Długiej przez złącze plug-in. Koszt miesięcznego leasingu jednego pojazdu wynosił 32.000 PLN netto.

Komentarze