Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Muszyna unieważnia przetarg na minibusy. Autobusy od VBI były za … długie

infobus
09.07.2025 06:05
0 Komentarzy

3 lipca 2025 roku Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna ogłosiły unieważnienie postępowania przetargowego na dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów kategorii MINI z napędem diesla.

Powodem była odrzucenie jedynej oferty, złożonej przez VBI Busimport PL Sp. z o.o.. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jaka była główna przyczyna odrzucenia oferty firmy VBI Busimport PL w przetargu Muszyny?
  2. Jakiej maksymalnej długości miały być minibusy zamawiane przez Muszynę?
  3. Ile brutto zaoferował wykonawca za dostawę dwóch autobusów Isuzu Novociti Life?
VBI Busimport bez kontraktu w Muszynie – zamówienie na minibusy anulowane
VBI Busimport bez kontraktu w Muszynie – zamówienie na minibusy anulowane / fot. MPK Łódź

Za długie Isuzu Novociti Life

Muszyna już po raz drugi próbowała wyłonić dostawcę dwóch minibusów o długości od 5,8 do 7,8 metra, przystosowanych do obsługi linii pozamiejskich. W poprzednim postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. W powtórzonym przetargu warunki techniczne zostały doprecyzowane, m.in. w zakresie układu drzwi, wyposażenia kierowcy i wymagań wobec wnętrza pasażerskiego.

28 maja 2025 roku wpłynęła jedna oferta – złożona przez firmę VBI Busimport z Nekli – która zaproponowała dostawę autobusów Isuzu Novociti Life za cenę 2.302.560 PLN brutto / 1.872.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden pojazd na poziomie 936.000 PLN netto. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 1.599.000 PLN brutto, czyli 1.300.000 PLN netto, co oznacza, że oferta przekraczała budżet o ponad 700.000 PLN brutto.

Choć formalnie oferta mieściła się w wymaganiach konstrukcyjnych pojazdów, w toku postępowania okazało się, że autobusy mają długość 8010 mm, a więc przekraczają dopuszczalny próg 7,8 metra.

Po drugie – zdaniem zamawiającego – wykonawca nie przedłożył dokumentów wymaganych do weryfikacji spełnienia warunków udziału w postępowaniu w formie wymaganej przepisami – m.in. przesłano skany zamiast oryginalnych plików elektronicznych. Mimo wezwania do poprawienia tych nieprawidłowości, nie wpłynęła odpowiedź w terminie. W rezultacie oferta została formalnie odrzucona, a przetarg unieważniono z braku ważnych ofert.

VBI Busimport bez kontraktu w Muszynie – zamówienie na minibusy anulowane
VBI Busimport bez kontraktu w Muszynie – zamówienie na minibusy anulowane

Specyfikacja techniczna

Zamawiający poszukiwał dwóch fabrycznie nowych minibusów z silnikami diesla, spełniającymi normę emisji Euro 6. Wymagana długość pojazdu mieściła się w zakresie 5,80 m do 7,80 m, z szerokością 2,0–2,6 m i wysokością od 2,8 do 3,4 m. Autobusy miały oferować miejsca dla minimum 28 pasażerów i być wyposażone m.in. w kabinę kierowcy z kasą biletową, wandaloodporne fotele z tapicerowanymi wkładkami, ładowarki USB oraz kompletny system informacji pasażerskiej (wewnętrzne ekrany LCD i zewnętrzne tablice LED). Pojazdy miały być dostarczone w możliwie najkrótszym terminie po podpisaniu umowy.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1093178

VBI Busimport bez kontraktu w Muszynie – zamówienie na minibusy anulowane
VBI Busimport bez kontraktu w Muszynie – zamówienie na minibusy anulowane
VBI Busimport bez kontraktu w Muszynie – zamówienie na minibusy anulowane

Komentarze