Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto powalczy o autobusy elektryczne dla Lubartowa? Analiza SWZ

infobus
21.06.2025 19:06
0 Komentarzy

Gmina Miasto Lubartów szuka dostawcy dwóch autobusów elektrycznych i jednego minibusa, również elektrycznego. Mowa o pojazdach klasy I kategorii MIDI i MINI.

Zakupy są dofinansowane ze środków pochodzących z funduszy unijnych – wsparcie z EFRR. O ogłoszeniu przetargu na nowe autobusy pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Teraz, sprawdzamy ich specyfikację techniczną.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiej minimalnej pojemności baterii wymaga się w autobusie MINI dla Lubartowa?
  2. Jaką wagę procentową w kryteriach oceny ofert ma cena?
  3. Do jakiej maksymalnej długości mogą mieć autobusy kategorii MIDI w tym przetargu?
Kto powalczy o autobusy elektryczne dla Lubartowa? Analiza SWZ
Kto powalczy o autobusy elektryczne dla Lubartowa? Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Zamawiający podzielił przetarg na trzy części, z czego część 1 dotyczy autobusów MIDI, a część 2 – autobusu MINI. W obu częściach przetargu, Lubartów punktuje: cenę (60%), parametry techniczne (30%), okres gwarancji całopojazdowej (10%).

Z kolei w „technice” mamy tylko jedno podkryterium. Jest to:

  • zużycie energii elektrycznej według SORT 2 – poniżej 70 kWh/100 km – 30 pkt.
Kto powalczy o autobusy elektryczne dla Lubartowa? Analiza SWZ

Autobusy MIDI i MINI

Elektrobusy dla Lubartowa mają mieć długość do 9 m (MIDI) i do 8,5 m (MINI) oraz wysokość do 3,5 m (MIDI) i do 3,0 m (MINI). Wymagana minimalna pojemność pasażerska to: w autobusach MIDI 40 osób, a w pojeździe MINI – 22 osoby. Pojazdy będą miały niską podłogę na całej długości autobusu bez stopni poprzecznych. Zamawiający dopuszcza stopnie na powierzchni nie większej niż 30% podłogi (MIDI) i 50% podłogi (MINI).

Autobusy będą napędzane silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy nie mniejszej niż 220 kW (MIDI) oraz 200 kW (MINI). Pojazdy będą wyposażone w baterie, o minimalnej pojemności nie mniej niż 250 kWh (150 kWh – MINI) i zasięgu na jednym ładowaniu minimum 250 km (150 km – MINI). Autobusy będą ładowane ładowarkami będącymi elementem stałego wyposażenia pojazdu oraz ładowarkami zewnętrznymi.

Miejsce pracy kierowcy to kabina zamknięta z klimatyzacją, z zamkiem na klucz patentowy z możliwością blokowania drzwi od środka przez kierowcę. Kabina będzie wyposażona w wieszak na ubranie, schowki, gniazdo USB. Miasto wymaga, aby w przestrzeni pasażerskiej znalazły się siedzenia (we wszystkich autobusach jednej firmy) typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Szkielety siedzeń będą wykonane z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną, nie palne z możliwością demontażu.

Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być diodowe, w kolorze bursztynowym. Do tego, wewnątrz znajdzie się wyświetlacz wraz z kompletem urządzeń zapewniających stworzenie czytelnego i spójnego systemu informacji dla podróżnych. Do wyposażenia autobusów wejdzie również system zliczania pasażerów.

Podsumowanie

W przypadku autobusów kategorii MIDI, z dużych producentów SWZ spełnia Solaris z pojazdem Urbino 9 LE electric. Jednak zarówno w tym przypadku, jak i w przypadku autobusu MINI, możemy mieć wysyp ofert od chińskich producentów. Jak będzie? Przekonamy się w dniu 30 czerwca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-399a5cc8-0ed9-49c9-bc33-5b8cd2ebf992

Komentarze