Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakich autobusów elektrycznych szuka Miechów? Analiza SWZ

infobus
04.09.2025 07:07
0 Komentarzy

Gmina Miechów jest na autobusowych zakupach. Trwa przetarg na dostawę dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.

Zakupy pojazdów będą realizowane w ramach programu: „Niskoemisyjny system transportu miejskiego wraz z rozbudową parkingu P&R przy stacji kolejowej Miechów”. Zadanie jest dofinansowane ze środków unijnych – Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 (EFRR). O ogłoszeniu przetargu na te pojazdy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Czas przyjrzeć się szczegółom SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych klasy MIDI planuje zakupić Gmina Miechów w obecnym przetargu?
  2. Jakie trzy kryteria będą decydować o wyborze najkorzystniejszej oferty?
  3. Jaki minimalny zasięg na jednym ładowaniu muszą mieć zamawiane elektrobusy?
Jakich autobusów elektrycznych szuka Miechów? Analiza SWZ

Punktacja oferentów

Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się następującymi kryteriami:

  • cena – 60 pkt,
  • gwarancja – w tym gwarancja na całość autobusu z wyposażeniem, na zewnętrzne powłoki lakiernicze, na szkielet nadwozia, na perforację korozyjną blach poszycia zewnętrznego, na baterie trakcyjne – 32 pkt,
  • zasięg – powyżej 250 km – 8 pkt.
Rozkład jazy autobusów w Miechowie. Zmiany dotyczą dostosowania rozkładów jazdy autobusów miejskich do wprowadzonych przez PKP zmian kursowania pociągów (ważnego od 31 sierpnia 2025 r. do 25 października 2025 r.).
Rozkład jazy autobusów w Miechowie. Zmiany dotyczą dostosowania rozkładów jazdy autobusów miejskich do wprowadzonych przez PKP zmian kursowania pociągów (ważnego od 31 sierpnia 2025 r. do 25 października 2025 r.).

Specyfikacja techniczna

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 8 do 10 m, szerokość od 2,40 do 2,55 m i wysokość max. 3,4 m. Wymagana zdolność przewozowa to min. 45 miejsc, w tym co najmniej 18 miejsc siedzących. Podłoga autobusów ma być płaska bez stopni wejściowych w drzwiach. Maksymalna wysokość podłogi od poziomu podłoża to 340 mm.

Autobusy będą posiadały napęd elektryczny – silnik (centralny synchroniczny lub asynchroniczny) o mocy min. 220 kW. Zamawiający wymaga, aby zostało zastosowane rozwiązanie pozwalające na optymalne zużycie energii elektrycznej w taki sposób, by nie wpływało negatywnie na zasięg pokonywanej przez pojazd trasy. Magazyn energii mają stanowić baterie litowo-jonowe, litowo-żelazowo-fosforowe, litowo-tytanowe lub superkondensatory. Wymagany zasięg na naładowanej, pełnej baterii – to min. 180 km.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona posiadająca oszklone szczelne drzwi. Rekomendowana przez zamawiającego kolorystyka nadwozia autobusów oraz obicia siedzeń ma odpowiadać kolorystyce istniejącego taboru komunikacji miejskiej.

Ponadto, autobusy będą wyposażone w system informacji pasażerskiej (tablica wyświetlająca informacje o kolejnych przystankach realizowanej linii oraz towarzyszące im zapowiedzi głosowe).

Podsumowanie: Miechów nie ma wygórowanych wymagań co do wyposażenia zamawianych autobusów. Również i kryteria oceny ofert nie powinny sprawić żadnych problemów dostawcom elektrobusów, gdyż sprowadzają się jedynie do gwarancji i zasięgu autobusów. O tym, kto złoży ofertę dla Miechowa, dowiemy się w dniu 12 września. Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1147633

Komentarze