Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Automet jedynym chętnym na dostawę autobusów elektrycznych dla PKS Kluczbork

infobus
13.10.2025 17:01
0 Komentarzy

13 października 2025 roku w Starostwie Powiatowym w Kluczborku otwarto oferty w przetargu na zakup i dostawę autobusów elektrycznych.

W ramach projektu pn. „Rozwój mobilności miejskiej na terenie powiatu kluczborskiego w oparciu o rozwiązania gospodarki zeroemisyjnej”. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić Powiat Kluczborski i w jakim celu zostaną wykorzystane?
  2. Kto złożył ofertę w przetargu i jaka była jej wartość w porównaniu do budżetu zamówienia?
  3. Jakie są kluczowe wymagania techniczne dla autobusów i kiedy planowana jest ich dostawa?
Automet jedynym chętnym na dostawę autobusów elektrycznych dla PKS Kluczbork
Automet jedynym chętnym na dostawę autobusów elektrycznych dla PKS Kluczbork

Dla PKS Kluczbork

Zamówienie dotyczy realizacji projektu, którego celem jest rozwój ekologicznego transportu publicznego w powiecie kluczborskim poprzez zakup dwóch nowoczesnych autobusów elektrycznych klasy MIDI oraz mobilnego punktu ładowania. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszy Europejskich dla Opolskiego 2021–2027 w ramach priorytetu „Fundusze Europejskie na zrównoważony transport miejski województwa opolskiego”, działanie 3.1: Mobilność miejska.

Zamawiającym jest Powiat Kluczborski, a partnerem projektu – PKS Kluczbork Sp. z o.o., który będzie użytkownikiem nowych elektrobusów. Postępowanie o numerze FP.272.12.2025.AM obejmuje nie tylko zakup pojazdów, ale też dostawę mobilnego punktu ładowania, co ma umożliwić elastyczne użytkowanie autobusów na liniach o różnym profilu eksploatacyjnym.

Nowe pojazdy mają obsługiwać komunikację lokalną i szkolną w ramach zintegrowanego systemu transportu publicznego w regionie, zapewniając niższe emisje, większy komfort i dostosowanie do wymogów nowoczesnej mobilności.

Jedna oferta

W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu wpłynęła jedna oferta – od firmy AUTOMET GROUP z Sanoka, znanego producenta lekkich autobusów i minibusów.

Oferta opiewa na kwotę 3.720.750 PLN brutto, czyli 3.024.187 PLN netto (stawka VAT 23%). Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 4.347.600 PLN brutto, w tym 4.200.000 PLN ze środków Powiatu Kluczborskiego na zakup autobusów i 147.600 PLN z budżetu PKS Kluczbork na zakup mobilnego punktu ładowania.

Oznacza to, że oferta Autometu mieści się w zaplanowanym budżecie z rezerwą blisko 626.850 PLN brutto. Przy dwóch pojazdach daje to cenę jednostkową netto za jeden autobus elektryczny na poziomie ok. 1.512.000 PLN netto, co wpisuje się w przedział rynkowy dla pojazdów tej klasy. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów przetargowych:

✅ cena – 60 pkt
✅ okres gwarancji na cały autobus – 10 pkt
✅ okres gwarancji na baterie trakcyjne – 10 pkt
✅ okres gwarancji na powłoki lakiernicze – 5 pkt
✅ okres gwarancji na perforację szkieletu podwozia – 5 pkt
✅ okres gwarancji na perforację poszycia nadwozia – 10 pkt

W zakresie technicznym punkty przyznawane są za długość okresów gwarancyjnych oraz kompletność systemów pokładowych – m.in. oprogramowanie zarządzania energią i parametrami pracy pojazdu. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: https://powiatkluczborski.ezamawiajacy.pl/pn/powiatkluczborski/demand/notice/public/181624/details

Powiat Kluczborski z jednym oferentem w przetargu na elektrobusy
Powiat Kluczborski z jednym oferentem w przetargu na elektrobusy

Jakie elektryki?

Zamawiający określił szczegółowe wymagania techniczne dla pojazdów: elektrobusy mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku, o długości od 7,8 do 8,5 metra i wysokości nieprzekraczającej 3,5 metra. Pojazdy muszą mieścić co najmniej 28 pasażerów, w tym 15 na miejscach siedzących, oraz być wyposażone w drzwi w układzie 0-2-0.

Napęd zapewni silnik elektryczny o mocy nie mniejszej niż 200 kW, zasilany bateriami trakcyjnymi o pojemności minimum 140 kWh. Autobusy będą wyposażone w system odzyskiwania energii podczas hamowania, półzamknięte stanowisko kierowcy, tablice LED (przednią i boczną), siedzenia tapicerowane miękkie z pasami bezpieczeństwa, a także ładowarkę AC 22 kW z przewodem i regulacją mocy ładowania.

Zamawiający wymaga również, aby pojazdy były w pełni dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, w tym wyposażone w rampę i system informacji głosowej.

Planowana dostawa pojazdów ma nastąpić do końca III kwartału 2026 roku, wraz z uruchomieniem mobilnego punktu ładowania.

Komentarze