Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Arinea dostarczy ładowarki do Mińska Mazowieckiego

infobus
23.12.2025 13:01
0 Komentarzy

Mińsk Mazowiecki rozstrzygnął przetarg na budowę dwustanowiskowej stacji ładowania autobusów elektrycznych. Inwestycja w ładowarki jest częścią projektu: „Zakup 2 autobusów elektrycznych wraz z budową infrastruktury stanowisk ładowania” i współfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) w ramach programu „Zeroemisyjny transport zbiorowy”.

Zamawiający otrzymał w przetargu aż sześć ofert na ładowarki. Zdecydował o wyborze propozycji od firmy Arinea. Więcej o tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie tutaj.

Rozkład jazdy:

  1. Czego dotyczy inwestycja w stacje ładowania elektrobusów w Mińsku Mazowieckim?
  2. Jaki jest zakres zamówienia i harmonogram realizacji projektu?
  3. Jak przebiegał przetarg i dlaczego wybrano ofertę firmy Arinea?
Arinea dostarczy ładowarki do Mińska Mazowieckiego
Arinea dostarczy ładowarki do Mińska Mazowieckiego

Stacje ładowania elektrobusów

Zakres zamówienia ogłoszonego 14 października 2025 roku  obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie stacji ładowania o napięciu roboczym 0,4 kV, budowę przyłącza kablowego typu WLZ nN YAKXS 4×240 mm², wykonanie pomiarów, odbiorów technicznych oraz przeszkolenie użytkowników z obsługi systemu. Ładowarki mają oferować możliwość zdalnego zarządzania – monitorowania, diagnostyki, aktualizacji oprogramowania i serwisu online.

Lokalizacja stacji to ul. Kołbielska 6A. Termin realizacji zamówienia wynosi 140 dni od podpisania umowy, co oznacza, że stacja powinna być gotowa do użytku wiosną 2026 r. – równolegle z planowanym dostarczeniem nowych elektrobusów.

Miasto nie wymagało wadium, ale wybrany wykonawca będzie musiał wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości kontraktu.

Arinea z kontraktem na ładowarki

Do zamówienia przystąpiło sześć firm:

  • Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX sp. z o.o. (Gdynia) – 335.790,00 zł brutto,
  • SIGMA Technology & Energy Solutions Sp. z o.o. (Sosnowiec) – 285.692,10 zł brutto,
  • EVLOP Sp. z o.o. (Poznań) – 279.369,90 zł brutto,
  • ELEKTROMETAL S.A. (Cieszyn) – 306.752,16 zł brutto,
  • ZPUE S.A. (Włoszczowa) – 318.945,15 zł brutto,
  • Arinea Sp. z o.o. (Borek) – 273.192,84 zł brutto (najniższa oferta).

Natomiast wszystkie oferty mieściły się w budżecie zamawiającego, który wynosił 338 tys. zł brutto.

Najniższa oferta złożona przez firmę Arinea opiewała na 273.192,84 zł, co oznacza: oszczędność względem budżetu w wysokości 64.807,16 zł (czyli ponad 19% poniżej budżetu). Jest to jedyna oferta z ceną poniżej 275 tys. zł. Najwyższa oferta (AREX z Gdyni) wynosiła 335.790,00 zł.

12 listopada komisja przetargowa ogłosiła wyniki. Za najkorzystniejszą została uznana oferta od firmy Arinea. Wybór oferty nastąpił w oparciu o dwa kryteria:

  • cena (60%),
  • gwarancja jakości (40%).
Arinea dostarczy ładowarki do Mińska Mazowieckiego
Arinea dostarczy ładowarki do Mińska Mazowieckiego
Arinea dostarczy ładowarki do Mińska Mazowieckiego
Arinea dostarczy ładowarki do Mińska Mazowieckiego

Więcej informacji o zamówieniu na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1190549

Zakupowe tło

Aktualne zamówienie to kolejne ogniwo w procesie elektryfikacji floty Mińska Mazowieckiego. Wcześniej, w latach 2022–2023, miasto zakupiło sześć elektrobusów MAN Lion’s City 12 E oraz wybudowało sześć stanowisk ładowania z zadaszeniem. Projekt ten był finansowany z krajowych środków – dotacji i pożyczki z NFOŚiGW.

W 2025 roku Mińsk Mazowiecki zawarł również umowę z firmą Veramo z Elbląga na dostawę dwóch elektrobusów marki Golden Dragon. Pojazdy trafią do miasta również na wiosnę 2026 r. Po ich włączeniu do ruchu większość floty miejskiego transportu publicznego będzie już bezemisyjna.

Tym samym miasto konsekwentnie realizuje strategię rozwoju niskoemisyjnego transportu, łącząc inwestycje taborowe i infrastrukturalne.

Dzięki temu Mińsk Mazowiecki staje się jednym z modelowych przykładów średniego miasta, które skutecznie wykorzystuje krajowe i unijne wsparcie do przejścia na transport publiczny oparty na energii elektrycznej.

Komentarze