Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Transgór Mysłowice szuka dwóch autobusów na rok. Nowe zamówienie pod metrolinię

infobus
25.11.2025 07:06
0 Komentarzy

W Mysłowicach ruszyło zapytanie ofertowe na dzierżawę dwóch 12 metrowych autobusów dla potrzeb metrolinii.

Zamówienie prowadzi TRANSGÓR S.A., a ogłoszenie pojawiło się 20 listopada 2025 roku. Dodajmy, że konsorcjum TRANSGÓR S.A. i A21 sp. z o.o. realizuje w sieci Transport GZM szeroki zestaw linii, w ramach wygranego pakietu w konsorcjum z A21.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów chce wydzierżawić TRANSGÓR S.A. na potrzeby metrolinii w Mysłowicach?
  2. Jakiego układu drzwi wymaga zamawiający (oznaczenie 2-2-2, 1-2-2 itp.)?
  3. Do którego dnia (data graniczna) można składać oferty w tym postępowaniu?
Transgór Mysłowice szuka dwóch autobusów na rok. Nowe zamówienie pod metrolinię
Transgór szuka dwóch autobusów na rok. Nowe zamówienie pod metrolinię / fot. Transgór Mysłowice

Dzierżawa dwóch autobusów BN

Postępowanie ogłoszono 20 listopada 2025 roku. To mysłowickie zamówienie obejmuje dzierżawę dwóch standardowych autobusów BN o długości 11,5 do 12,5 m. Zamawiający wymaga roczników nie starszych niż 2022 oraz napędu konwencjonalnego spełniającego normę Euro 6 lub wyższą. Choć w dokumentach nie ma wymogu zastosowania elektrobusu, całość wpisuje się w politykę transportu publicznego GZM, która zakłada stopniowe podnoszenie standardu taboru.

Autobusy mają mieć minimum 80 miejsc, w tym co najmniej 26 siedzących, z przynajmniej sześcioma dostęp­nymi z poziomu niskiej podłogi. Wymagany jest układ drzwi 2 2 2, klimatyzacja minimum 24 kW, rozbudowane systemy wentylacji i ogrzewania, komplet przycisków STOP i sterowania drzwiami, monitoring 7 kamer, rampę dla wózka, WiFi, ładowarki USB, bramki liczące, system poboru opłat, pełny SIP i kolorystykę ZTM.

Dodajmy, że konsorcjum TRANSGÓR S.A. i A21 sp. z o.o. realizuje w sieci Transport GZM obsługę szerokiego zestawu linii, obejmujących zarówno relacje podstawowe, jak i uzupełniające. W jego portfelu znajdują się linie 51, 154, 223, 672, 695, 900, 920, 930, 937, 954, 973 oraz linie zastępcze Z-21, Z-51 i Z-70. Taki rozkład zadań pokazuje skalę i różnorodność pracy przewozowej powierzanej temu operatorowi, a także jego znaczenie w utrzymaniu płynności połączeń w Metropolii.

Transgór szuka dwóch autobusów na rok. Nowe zamówienie pod metrolinię / fot. GZM
Transgór szuka dwóch autobusów na rok. Nowe zamówienie pod metrolinię / fot. Transgór Mysłowice

Przetargowe wymagania

Wymagania wobec wykonawcy dotyczą jedynie potwierdzenia akceptacji warunków realizacji i 30 dniowego terminu płatności. Okres świadczenia usługi to 12 miesięcy od 1 stycznia 2026 roku. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania, jeżeli środki okażą się niewystarczające lub zmieni się zapotrzebowanie przewozowe.

Finansowanie odbywa się w ramach środków własnych operatora. Pojazdy mają zostać podstawione na rozpoczęcie okresu obowiązywania umowy, czyli 1 stycznia 2026.

Na oferty zamawiający czeka do 28 listopada 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

  • ✅ cena 100%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na ZO/1/2025 Dzierżawa dwóch 12 metrowych autobusów komunikacji miejskiej:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1219344

Komentarze