Ostróda unieważnia przetarg na autobus używany. Jedyna oferta nie spełniła wymogów
20 listopada 2025 roku Żegluga Ostródzko-Elbląska Sp. z o.o. poinformowała o unieważnieniu postępowania na dostawę autobusu do komunikacji miejskiej”.
Decyzja zapadła po analizie ofert otwartych dzień wcześniej. Ostródzki przetarg pokazuje, że na rynku nie ma dokładnie takich używanych Solarisów, jakich szukała Żegluga. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaki budżet Ostróda przeznaczyła na zakup używanego autobusu?
- Jaką konfigurację drzwi zamawiający preferował w pojeździe?
- Dlaczego jedyna złożona oferta została odrzucona?
Jedna „używka”
Postępowanie dotyczyło zakupu jednego używanego autobusu miejskiego dla Ostródy, prowadzonego w trybie zapytania ofertowego poza ustawą Pzp. Zamawiający wymagał pojazdu niskopodłogowego, kompletnego, wolnego od uszkodzeń i gotowego do natychmiastowej eksploatacji. W dokumencie opisującym przedmiot zamówienia określono również szczegółowe parametry dotyczące układu drzwi oraz liczby miejsc siedzących. To właśnie ten zakres stał się przedmiotem zapytania jednego z wykonawców, który zwrócił uwagę, że „obecnie na rynku autobusowym nie ma Solarisów, które posiadają 3 drzwi i 36 i więcej miejsc siedzących”.
Wykonawca poprosił więc o dopuszczenie alternatywnych konfiguracji: „31 miejsc siedzących w autobusie trzydrzwiowym lub 36 miejsc siedzących w autobusie dwudrzwiowym”. Odpowiedź była negatywna.
19 listopada 2025 roku zamawiający ujawnił budżet: 418.200 PLN brutto, czyli 340.000 PLN netto. Po otwarciu ofert okazało się, że wpłynęła tylko jedna propozycja – najprawdopodobniej od firmy, która zadała pytanie – Service Bus & Truck Sp. z o.o., która zaoferowała pojazd za 367.401 PLN brutto, czyli 298.700 PLN netto. Mimo że cena mieściła się w budżecie, oferta została odrzucona ze względu na niespełnienie wymogów formalnych i technicznych wynikających z dokumentacji. Domyślamy, że zawierała ona opcje alternatywnych konfiguracji: „31 miejsc siedzących w autobusie trzydrzwiowym lub 36 miejsc siedzących w autobusie dwudrzwiowym.
Zamawiający za to oczekiwał niskopodłogowego autobusu miejskiego, kompletnego, sprawnego i dopuszczonego do ruchu, wyposażonego w rampę, klimatyzację, ogrzewanie, monitoring, tablice informacji pasażerskiej oraz gotowego do przystosowania do barw miejskich. Konstrukcja pojazdu miała nie wykazywać śladów poważnych napraw powypadkowych. Preferowany był układ drzwi 2-2-2, jednak dopuszczano również 1-2-2. Z liczbą 36 i więcej miejsc siedzących
Ostróda oczekiwała też pojazdu w pełni przygotowanego do pracy liniowej, z pełnym wyposażeniem ITS, monitoringiem, rampą, klimatyzacją oraz ogrzewaniem, a także pomalowanego w miejskie barwy (Standox G6/G562; RAL 9006; RAL 7015). Zamawiający wymagał pojazdu zarejestrowanego w Polsce lub z pełną dokumentacją do rejestracji, a dostawa miała nastąpić maksymalnie 7 dni od podpisania umowy, z odbiorem na miejscu w Ostródzie.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://zegluga.ezamawiajacy.pl/pn/ZEGLUGA/demand/notice/public/192374/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok


Komentarze