Gmina Ziębice znów ogłasza przetarg na elektrobusy. Tym razem ktoś wystartuje?
Gmina Ziębice ogłosiła ponowiony przetarg na zakup czterech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI wraz z dwustanowiskowymi ładowarkami mobilnymi.
Ogłoszenie opublikowano 17 listopada 2025 roku. To kolejna próba realizacji projektu transportu publicznego w wersji zeroemisyjnej, współfinansowanego ze środków UE. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile elektrobusów chce kupić Gmina Ziębice w ponowionym przetargu?
- Do kiedy wykonawcy mogą składać oferty?
- Jakie są trzy główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
Elektryczna czwórka
17 listopada 2025 r. opublikowano warszawskie zamówienie na cztery elektrobusy w ramach projektu „Czysta Gmina – bezemisyjny tabor transportu gminnego„. Zamówienie dotyczy dostawy 4 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy II, typu MIDI, kategorii M3, przystosowanych do obsługi przewozów publicznych o charakterze miejskim i podmiejskim.
Dodatkowo przedmiotem zamówienia są 2 mobilne ładowarki dwustanowiskowe, kompleksowy pakiet oprogramowania zarządczego, licencji i diagnostyki oraz szkolenie dla kierowców i obsługi technicznej.
Autobusy muszą posiadać aktualne świadectwo homologacji typu WE lub dokument równoważny, oraz spełniać wszelkie wymogi norm PN, EN oraz EKG ONZ niezbędne do rejestracji i dopuszczenia do ruchu w Polsce.
Wymagane jest, by wykonawca miał doświadczenie potwierdzone realizacją przynajmniej jednej dostawy co najmniej dwóch autobusów zeroemisyjnych w ciągu ostatnich trzech lat. Warunek ten musi spełniać przynajmniej jeden z uczestników konsorcjum.
Pojazdy muszą być objęte gwarancją na:
- kompletny pojazd – min. 3 lata (kryterium oceny),
- baterie i ładowarki – 10 lat,
- konstrukcję nośna i antykorozyjność – 15 lat,
- lakier – 5 lat.
Znamy budżet
Szacunkowa wartość zamówienia to 10 548 720,00 PLN netto, z opcją rozszerzenia zamówienia o 30% pierwotnej wartości. Realizacja inwestycji będzie współfinansowana z funduszy unijnych: Działanie 9.6 Transformacja środowiska – ZIT (Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027).
Dostawa elektrobusów ma zostać zrealizowana w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.
Zamawiający nie wskazuje stosowania dyrektywy 2014/25/UE, a postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym na podstawie dyrektywy 2014/24/UE oraz ustawy Pzp.
Na oferty zamawiający czeka do 18 grudnia 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ cena – 60%
✅ okres gwarancji na kompletny pojazd – 30%
✅ zasięg baterii – 8%
✅ liczba miejsc siedzących specjalnych – 2%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b289ca6a-6f35-4a43-bc63-f247b7df1462
Zakupowe tło
To już druga próba Gminy Ziębice, która 29 października 2025 roku unieważniła poprzednie postępowanie z powodu braku jakichkolwiek złożonych ofert. Wcześniejszy przetarg nie przyciągnął żadnych oferentów. Wówczas ziębicka kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 14.740.000 PLN brutto, co daje około 11.983.740 PLN netto. Uwzględniając zamówienie na cztery pojazdy, można przyjąć, że szacowana cena jednostkowa netto oscylowała wokół 2.995.935 PLN za jeden autobus elektryczny (wraz z pakietem dodatków).
Przypomnijmy, że komunikacyjna rewolucja w Ziębicach rozpoczęła się 2 stycznia 2024 r., kiedy na ulice wyjechały biało-czerwone autobusy Ziębickiej Komunikacji Autobusowej, obsługiwanej przez firmę Mundi Przewóz Osób.
Z kolei w marcu 2025 roku zamówiono trzy nowe autobusy dla Gminy Ziębice, które zostaną zakupione dzięki środkom unijnym z CUP-KPO. Za trzy autobusy do Ziębickiej Komunikacji Autobusowej gmina zapłaci 3.270.000 zł netto. Termin dostawy od czeskiego producenta to 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Nowe autobusy o długości 10,5 m pomieszczą 40 pasażerów, w tym 29 siedzących. Tabor będzie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz wyposażony w system informacji pasażerskiej i inne udogodnienia. Pojazdy spełniają normę emisji Euro VI i pozwolą na ograniczenie emisji CO₂.





Komentarze