Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Żary szukają przewoźnika do obsługi komunikacji miejskiej. Na rok z Euro 6

infobus
06.11.2025 17:02
0 Komentarzy

Gmina Żary ogłosiła przetarg na świadczenie usługi gminnego transportu zbiorowego na liniach komunikacji miejskiej.

Postępowanie dotyczy rocznej obsługi miejskiej siatki połączeń autobusowych od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 r. Zamawiającym jest Gmina Żary , a ogłoszenie przetargowe zostało opublikowane 5 listopada 2025 r.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania wobec taboru autobusowego muszą spełnić oferenci w nowym przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w Żarach?
  2. Jakie kryteria będą decydować o wyborze operatora transportu publicznego w Żarach na 2026 rok?
  3. W jaki sposób Żary łączą rozwój ekologicznego transportu autobusowego z polityką społeczną i proekologiczną miasta?
1.	Nowy przetarg w Żarach: 12 miesięcy transportu publicznego z normą Euro 6
Nowy przetarg w Żarach: 12 miesięcy transportu publicznego z normą Euro 6

Operator gminnego transportu

Żarskie zamówienie ogłoszono 4 listopada 2025 r. i dotyczy ono świadczenia usługi gminnego transportu publicznego na terenie miasta przez 12 miesięcy, w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 roku. Usługa ma być realizowana według rozkładów jazdy zatwierdzonych przez Gminę Żary, a szczegóły tras oraz ich przebieg określono w załącznikach do SWZ.

Zamówienie obejmuje całkowitą obsługę pasażerską komunikacji miejskiej, w tym podstawienie odpowiedniego taboru autobusowego. Wymaga się, aby operator dysponował autobusami spełniającymi normy emisji Euro 6, a także zadeklarował średni wiek taboru.

Zamawiający przewiduje, że wyłoniony operator świadczyć będzie usługę przez cały okres bez możliwości przedłużenia umowy (brak wznowień). Zamówienie nie jest współfinansowane ze środków UE i będzie realizowane z budżetu miasta. Warunkiem udziału w przetargu jest posiadanie aktualnej licencji na krajowy przewóz osób oraz brak podstaw do wykluczenia określonych w ustawie PZP i rozporządzeniach UE.

Zamówienie prowadzone jest w trybie otwartym, zgodnie z dyrektywą 2014/25/UE. Wadium wymagane w postępowaniu wynosi 50.000 PLN. Termin związania ofertą to 90 dni, a oferty składać można do 8 grudnia 2025 r.

Na oferty zamawiający czeka do 8 grudnia 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
Cena – 60%
✅ Średni wiek taboru – 20%
✅ Ilość autobusów spełniających normę Euro 6 – 20%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c530e821-7e70-427b-887e-4b8bca4af3fa

Nowy przetarg w Żarach: 12 miesięcy transportu publicznego z normą Euro 6
Nowy przetarg w Żarach: 12 miesięcy transportu publicznego z normą Euro 6

Zakupowe tło

Obecnym operatorem komunikacji miejskiej w Żarach jest Feniks V — spadkobierca dawnego PKS Żary. Władze gminy ogłosiły postępowanie przetargowe na świadczenie usługi gminnego transportu zbiorowego na cały rok 2025, obejmujące 30 linii autobusowych. Umowa obowiązuje do 31 grudnia 2025 r.

Miasto Żary promuje komunikację miejską jako istotny element swojej polityki ekologicznej, łącząc działania taborowe z inicjatywami społecznymi i proekologicznymi. Na przykład dwa dni w miesiącu przejazdy autobusami są darmowe dla pasażerów.

Gmina planuje cyklicznie ogłaszać nowe przetargi, co pozwala na wprowadzenie nowszych technologii i zwiększenie konkurencyjności usług przewozowych.

Komentarze