Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ostrowiec Św. unieważnia przetarg na elektrobusy dla MPK. Budżet nie wytrzymał oferty

infobus
04.11.2025 19:02
0 Komentarzy

27 października 2025 roku Gmina Ostrowiec Świętokrzyski unieważniła postępowanie na zakup dwóch autobusów elektrycznych w ramach projektu „Ekologiczny transport miejski V etap”.

Powodem była zbyt wysoka cena jedynej oferty w przetargu. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego Gmina Ostrowiec Świętokrzyski unieważniła przetarg na zakup dwóch autobusów elektrycznych?
  2. Jakiej marki pojazdy zostały zaoferowane w jedynej złożonej ofercie?
  3. O ile oferta Busnex Poland przekroczyła budżet miasta?
Za drogo dla miasta: przetarg na elektryczne autobusy w Ostrowcu unieważniony
Za drogo dla miasta: przetarg na elektryczne autobusy w Ostrowcu unieważniony

Dwa midibusy

Przetarg dotyczył zakupu dwóch nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI dla Ostrowca Świętokrzyskiego, z dofinansowaniem z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. Projekt stanowił piąty etap kompleksowej elektryfikacji taboru MZK, w ramach której miasto już wcześniej pozyskało pojazdy od różnych producentów – m.in. Solaris, MAN i Yutong.

Zamawiający wymagał pojazdów w pełni niskopodłogowych, kompaktowych, z możliwością obsługi miejskiej linii o mniejszym natężeniu ruchu. Preferowano modele z dużym zasięgiem i nowoczesnym wyposażeniem pasażerskim. Pojazdy miały być dostarczone maksymalnie w ciągu 350 dni od podpisania umowy – co oznaczałoby ich pojawienie się na ulicach Ostrowca najwcześniej w drugiej połowie 2026 roku.

W zakresie technicznym oczekiwano pojazdów o długości od 6,80 do 8,35 m, z centralnym silnikiem o mocy co najmniej 150 kW, bateriami min. 210 kWh i zasięgiem co najmniej 250 km. Autobusy miały posiadać niską podłogę, układ drzwi 1-2-0, systemy rekuperacji, ładowanie typu plug-in, monitoring, tablice LED/LCD i USB w przestrzeni pasażerskiej. Wymagano również zamkniętej lub półzamkniętej kabiny kierowcy oraz pełnej integracji pojazdu z miejskim systemem transportu.

Za drogo dla miasta: przetarg na elektryczne autobusy w Ostrowcu unieważniony
Za drogo dla miasta: przetarg na elektryczne autobusy w Ostrowcu unieważniony

Jedna oferta

Do postępowania zgłosił się tylko jeden oferent – Busnex Poland, oficjalny dystrybutor marki Yutong. Spółka złożyła ofertę opiewającą na 4.059.000 PLN brutto (3.300.000 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus elektryczny na poziomie 1.650.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 3.567.000 PLN brutto, czyli 2.900.000 PLN netto. Oznacza to, że oferta Busnex Poland przekraczała budżet miasta o 492.000 PLN brutto. W związku z tym, a także brakiem możliwości zwiększenia środków, zamawiający był zmuszony unieważnić postępowanie. Czekamy na powtórkę!

Decyzję podjęto na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, który nakazuje unieważnienie postępowania w przypadku, gdy najtańsza oferta przekracza budżet, a zamawiający nie może podnieść kwoty. Wcześniej planowano ocenę ofert na podstawie czterech kryteriów:

Cena – 60%
Rozwiązania techniczne – 20%
Warunki gwarancji – 10%
Udzielenie autoryzacji dla obsługi i napraw – 10%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: 👉 https://transinfo.pl/infobus/ostrowiec-sw-kupi-dwa-elektrobusy-v-etap-odnowy-floty-mzk-z-polski-wschodniej

Komentarze