KPTS Włocławek wybrał wykonawcę aż 24 ładowarek do elektrobusów Iveco. Za 3,17 mln zł
1 października 2025 roku KPTS Włocławku ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty na dostawę, montaż i uruchomienie stacjonarnych stacji ładowania autobusów elektrycznych.
Umowę podpisano 14 października 2025 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. O gigantycznych zakupach Powiat Włocławskiego dla Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile stacjonarnych stacji ładowania autobusów elektrycznych obejmuje zamówienie Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego?
- Która firma złożyła najkorzystniejszą ofertę i podpisała umowę?
- W ilu tygodniach od podpisania kontraktu wykonawca ma zakończyć realizację inwestycji?
24 ładowarki
Zamówienie dotyczyło budowy kompletnej infrastruktury ładowania dla floty autobusów elektrycznych w sześciu lokalizacjach w regionie kujawsko-pomorskim. Przedmiotem kontraktu jest 24 sztuki fabrycznie nowych stacjonarnych stacji ładowania DC, w tym 23 jednostanowiskowe o mocy min. 120 kW oraz 1 stacja dwustanowiskowa o mocy 120/60 kW.
Postępowanie prowadzono w jednym zadaniu. Do przetargu zgłosiły się trzy firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła ARINEA Sp. z o.o. z Borka, która zaproponowała realizację zamówienia za 3.173.154 PLN brutto (czyli 2.579.800 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za jedną stację ładowania na poziomie ok. 107.492 PLN netto.
Kolejne oferty przedstawili:
- Ekoenergetyka-Polska S.A. z ceną 3.509.272 PLN brutto / 2.853.067 PLN netto,
- ZPUE S.A. z Włoszczowy z ofertą 4.189.999 PLN brutto / 3.406.504 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 4.870.800 PLN brutto (3.960.000 PLN netto), co oznacza, że wszystkie oferty zmieściły się poniżej limitu finansowego zamawiającego. Zamówienie zostało ocenione wyłącznie na podstawie kryterium ceny:
✅ Cena (łącznie z VAT) – 100%
To sprawiło, że zwycięzca – ARINEA Sp. z o.o. – uzyskał maksymalną liczbę punktów (100), dystansując konkurencję.
Opis techniczny
Stacje ładowania muszą być zgodne z obowiązującymi normami UE i umożliwiać szybkie, niezawodne ładowanie autobusów elektrycznych z mocą nie mniejszą niż 120 kW. Stacja dwustanowiskowa ma pozwalać na jednoczesne ładowanie dwóch pojazdów z mocą podzieloną (120/60 kW). Urządzenia będą zlokalizowane m.in. w Brodnicy (łącznie 7 punktów), Rypinie (6), Lipnie (4), Mogilnie (3), Inowrocławiu (2) i Włocławku (2). Zasilanie punktów ładowania będzie również wspierane przez nowe systemy zarządzania energią oraz monitoring działania infrastruktury.
Zgodnie z zapisami umowy, wykonawca ma 25 tygodni od podpisania kontraktu na zakończenie wszystkich prac.
Inwestycja jest współfinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021–2027, w ramach działania 4.2: „Rozwój i poprawa zrównoważonej mobilności na szczeblu regionalnym i lokalnym”.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://www.bip.kpts.com.pl
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok









Komentarze