Mrągowo rozbudowuje zaplecze serwisowe pod elektrobusy. Od ARP i Yutonga
Miasto Mrągowo ogłosiło 13 października 2025 roku przetarg na budowę zaplecza technicznego do obsługi taboru komunikacji miejskiej.
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Zakup autobusów o napędzie elektrycznym wraz z budową stacji ładowania i magazynem energii oraz elektrownią fotowoltaiczną – Energia z Natury”, współfinansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021–2027. O kolejnym zamówieniu elektrobusów (tym razem marki Yutong) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Czego dotyczy najnowszy przetarg ogłoszony przez miasto Mrągowo 13 października 2025 roku?
- Jakie elementy obejmuje budowa zaplecza technicznego dla taboru komunikacji miejskiej?
- Jakie doświadczenie i wymagania musi spełnić wykonawca, by wziąć udział w postępowaniu?
Techniczne zaplecze dla elektromobilności
Ogłoszone 13 października 2025 roku mrągowskie zamówienie dotyczy kompleksowej budowy infrastruktury niezbędnej do obsługi elektrobusów, które mają wzmocnić lokalny transport publiczny. Na działce nr 380 w obrębie Polska Wieś powstać ma nowoczesne zaplecze techniczne dla miejskiego taboru, w tym m.in. budynek dyspozytorni, instalacje zasilające, drogi dojazdowe, miejsca postojowe, oświetlenie, zieleń, ogrodzenie oraz wiata nad stacją ładowania.
Zakres zamówienia obejmuje szeroki pakiet robót: od ziemnych i fundamentowych, przez drogowe i instalacyjne, aż po wykończenie budynku dyspozytorni i zagospodarowanie terenu. W ramach inwestycji przewidziano m.in. wykonanie nawierzchni betonowych z kostki i płyt typu JOMB, budowę linii energetycznych, przyłączy wodno-kanalizacyjnych, wycinkę i nowe nasadzenia drzew. Prace potrwają 7 miesięcy od podpisania umowy.
Zamówienie nie obejmuje magazynu energii i stacji ładowania – ich realizacja została wyłączona z dokumentacji projektowej i będzie przedmiotem oddzielnych działań inwestycyjnych. Mimo to, budowane zaplecze ma być gotowe do przyjęcia elektrobusów, których zakup planowany jest w tym samym projekcie.
Przetargowe wymagania
Wymagania wobec wykonawców są wysokie – nie tylko w zakresie doświadczenia w budowie dróg i obiektów publicznych, ale także w kontekście personelu. Zamawiający oczekuje czteroosobowego zespołu kierowniczego z odpowiednimi uprawnieniami i kilkuletnim doświadczeniem – m.in. kierownika budowy, kierownika robót drogowych, sanitarnych oraz elektrycznych.
Dodatkowo wykonawcy muszą wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat zrealizowali co najmniej dwie inwestycje: jedną drogową o nawierzchni z kostki lub płyt (min. 3.000 m²) i jedną budowlaną – budynek użyteczności publicznej o kubaturze co najmniej 600 m³.
Zamówienie realizowane jest w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy PZP. Nie stosuje się tu dyrektywy 2014/25/UE, ponieważ nie dotyczy ono sektorów użyteczności publicznej.
Na oferty zamawiający czeka do 31 października 2025 roku, godz. 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 100%
Wadium nie jest wymagane, ale wykonawca będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zgodnie z harmonogramem, cały zakres robót ma być ukończony do połowy 2026 roku, czyli jeszcze przed planowaną dostawą nowych elektrobusów. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e0df1bb3-de6d-497f-b3eb-dd023fda21bf
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze