DAF na Busworld 2025: Mild-hybrid, biodiesel, prototyp silnika wodorowego i nowa e-oś
DAF Components prezentuje swoje najnowsze rozwiązania napędowe do autobusów podczas Busworld Europe 2025 (Bruksela, 4–9 października).
Na stoisku Hala 6, stanowisko 619 firma demonstruje, dlaczego pozostaje liderem wśród dostawców komponentów dla producentów autobusów i autokarów.
Rozkład jazdy:
- Jakie nowe silniki prezentuje DAF Components podczas Busworld Europe 2025?
- Jakie korzyści oferuje mild-hybridowy układ napędowy DAF stosowany m.in. w autobusach w Rzymie?
- Jakie przyszłościowe technologie – oprócz silników spalinowych – zaprezentowano na stoisku DAF Components w Brukseli?
Gotowi na przyszłość: silniki PACCAR MX i napęd mild-hybrid
DAF stawia na technologie, które odpowiadają na wyzwania współczesnego transportu. Premierowo na Busworld prezentowane są nowe, niskospalinowe silniki PACCAR MX-11 (220–330 kW / 299–449 KM) oraz PACCAR MX-13 (315–390 kW / 428–530 KM), które bazują na sprawdzonej konstrukcji znanej z najnowszej generacji ciężarówek DAF.
Te jednostki napędowe wyróżniają się niskim zużyciem paliwa, maksymalnym momentem obrotowym już od 900 obr./min, a także rocznymi interwałami serwisowymi, co znacząco obniża koszty eksploatacji. Dodatkowo silniki są przystosowane do pracy na biopaliwie HVO, co czyni je realnym wyborem dla operatorów dążących do zmniejszenia emisji CO₂ bez rezygnacji z silników spalinowych.
Na tle konkurencji silniki PACCAR wyróżniają się też wyciszoną pracą i niskim poziomem wibracji, co zwiększa komfort podróży – zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy.
Mild-hybrid: sprawdzone w Rzymie, gotowe na Europę
DAF prezentuje również mild-hybridowy układ napędowy – rozwinięty we współpracy z Voith – który już dziś pracuje w 110 autobusach miejskich w Rzymie. Układ łączy silnik PACCAR MX z elektrycznym wspomaganiem oraz funkcją Start-Stop, co przekłada się na do 15% oszczędności paliwa w warunkach miejskich. To rozwiązanie pozwala flotom zachować elastyczność i jednocześnie znacząco ograniczyć emisje i koszty.
DAF idzie dalej – na stoisku w Brukseli zaprezentowany zostanie prototyp silnika spalinowego na wodór, a także e-oś przygotowana do integracji z napędami elektrycznymi i wodorowymi. To wyraźny sygnał, że firma nie tylko inwestuje w rozwój silników spalinowych, ale też przygotowuje fundamenty pod pełną elektryfikację.
🗣 – Niezależnie od tego, w którym kierunku rozwinie się transport autobusowy i autokarowy, DAF Components pozostaje partnerem dla wszystkich operatorów, oferując im optymalne rozwiązania napędowe dopasowane do potrzeb – podkreśla Alfred Beuwer, dyrektor DAF Components.
Serwis i dostępność
DAF Components oferuje swoje rozwiązania w ramach rozbudowanej europejskiej sieci serwisowej, obejmującej ponad 1.100 autoryzowanych warsztatów DAF i partnerów wyspecjalizowanych w autobusach i autokarach. Dzięki temu operatorzy zyskują nie tylko nowoczesną technologię, ale też dostęp do szybkiego i niezawodnego wsparcia technicznego.
📍 Busworld Europe 2025 | Hala 6, stanowisko 619 | Bruksela
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze